Skocz do zawartości
Kanade

Regulamin Serwerów Breach

Rekomendowane odpowiedzi

Kanade   
Napisano (edytowane)

Wprowadzenie
Witaj, graczu. Poniższy zbiór zasad został stworzony, po to byś wiedział jak się zachowywać na serwerze, aby zapewnić Tobie oraz pozostałym uczestnikom gry, jak najlepsze doświadczenia w miłej atmosferze i z wyeliminowaniem nieuczciwej przewagi.

! Zapoznaj się z nim uważnie i jeśli będziesz miał jakiekolwiek wątpliwości, nie wahaj się pytać adminów ("@ treść wiadomości" lub !menu - Chat - asay), czy innych współgraczy. Pomoże Ci to uniknąć ewentualnej kary i straconego czasu, potrzebnego na rozpatrzenie zdarzenia.
! Jeśli jesteś nowym lub powracającym graczem, zapoznaj się również z naszym FAQ (link), by jak najszybciej wdrożyć się do gry.


! Jeśli czytasz ten regulamin po raz pierwszy, przejrzyj najpierw całość i zwróć uwagę na nagłówki. Dzięki nim łatwiej będzi Ci w przyszłości odszukać interesujący Cię fragment, bo zasady są posegregowane tematycznie.
! Zauważ też, że niektóre fragmenty tekstu są wyróżnione kolorem, nawiązującym do klasy, której dotyczą lub są wyróżnione w inny sposób.
! Możesz też użyć narzędzia do wyszukiwania (CTRL + F) i spróbować znaleźć interesującą Cię rzecz po słowach kluczowych, np.


CTRL + F -> "soju
31. Zakaz sojuszu między ludźmi a SCP, nie dotyczy SCP-999 oraz nie dotyczy SCP-HellJ w stosunku do Personelu Klasy D.


! Zwróć uwagę, że na samym szczycie regulaminu widnieje data jego ostatniej aktualizacji, a na samym dole jest zawarta lista zmian.
! Osobom, które nie ćwiczyły szybkiego czytania, zapoznanie się z regulaminem powinno zająć od 10-20 minut, w zależności jak sprawnie czytają. 


! Jeżeli powyższe porady nie były w stanie Ci pomóc, polecam zapoznać się z tym >poradnikiem<, najlepiej z pomocą bliskich Ci osób.


Miłej lektury!


--------------------------------------------------------------------------------


Wersja z 02.11.2017 23:35
HwArQ59.png
Wstęp
1. Regulamin może zostać zmieniony, uaktualniony w przyszłości, więc należy regularnie go przeglądać, by być na bieżąco.
2. Przebywanie na serwerze równoznaczne jest z akceptacją regulaminu. Jeżeli nie zgadzasz się z nim, opuść serwer.
3. Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z odpowiedzialności za nieprzestrzeganie go.
4. Niniejszy regulamin jest nadrzędny (ważniejszy) względem jakichkolwiek treści na serwerze (np. stare, nieaktualne opisy klas).
5. Niestosowanie się do regulaminu może skutkować slapem, slayem, kickiem, banem, gagiem, mutem, lub innym adekwatnym środkiem, w surowości zależnej od okoliczności przewinienia, postawy winnego oraz humoru administratora. Jeżeli uważasz, że zostałeś nieuczciwie potraktowany, zgłoś to na Forum serwera Breach w dziale Skargi i odwołania (link).
6. Administrator może ingerować w rozgrywkę (noclip, teleportowanie graczy, więzienie graczy (jail), restart rundy itp.) w celu pełnienia swoich obowiązków, lub na prośbę ogółu graczy.
7. W przypadkach sytuacji nie opisanych przez regulamin obowiązują zasady ogólno przyjętej etykiety (netykiety) i zasad moralnych.


Zasady Ogólne
8. Gra na serwerach StrefaGier ma służyć zabawie i przebieg rozgrywki należy traktować z dystansem, niezależnie jak bardzo Ci się powodzi lub nie powodzi w grze.
9. Zakaz podszywania się pod innych graczy. Podszywanie się pod administratorów będzie szczególnie surowo karane.
10. Zakaz składania fałszywych oskarżeń i oszukiwania w sprawie rozpatrywanych zgłoszeń (reportów). Przyłapanie na oszustwie może skutkować karą, nawet jeżeli nie byłeś żadną ze stron w sprawie.
11. Zakaz dezinformowania (oszukiwania) graczy na temat zasad (regulaminu) panujących na serwerze.
12. Zakaz nicków złożonych ze znaków nierozpoznawanych przez grę/serwer (puste pole/znak zastępczy).
12.1. Zakaz nicków niemożliwych do przeczytania, uniemożliwiających zaadresowanie wypowiedzi.
12.2. Zakaz obcesowo wulgarnych lub obraźliwych nicków.
13. Zakaz propagowania rasizmu, nazizmu, pedofilii, pornografii, zoofilii itp. oraz wszelkich treści niezgodnych z prawem polskim.
14. Zakaz spamowania na czacie.
15. Zakaz nadużywania mikrofonu, szczególnie jeśli masz piskliwy i/lub drażniący głos, nie przeszedłeś mutacji, lub masz słabej jakości mikrofon (szum, trzeszczenie). 
Jeżeli ktoś Ci zwraca uwagę, byś ogarnął mikrofon, to zrób to, ewentualnie przenieś rozmowę na czat tekstowy.
15.1. Zakaz zagłuszania, przerywania administratorowi, gdy prowadzi rozmowę w sprawie rozpatrywanego zgłoszenia, ogłasza informacje związane z serwerem itp.
15.2. Zakaz śpiewania na wspólnym czacie głosowym dla obserwatorów.
15.3. Zakaz odtwarzania muzyki oraz innych nagrań poprzez czat głosowy. Zakaz zabawy modulatorem głosu.
16. Gracz może zostać wydalony z serwera, jeżeli jego zachowanie jest kłopotliwe i/lub uciążliwe, lub na prośbę ogółu graczy, szczególnie jeśli nie zna / nie posługuje się językiem polskim.
17. Zakaz obrażania innych. Można przeklinać z umiarem, lecz jeżeli ktoś Ci zwraca uwagę, że przesadzasz, to opanuj swój język.
17.1. Szczególny zakaz znieważania administratorów.
18. Zakaz reklamowania, w celu uzyskania jakiejkolwiek korzyści (konkurencyjne serwery gier, twój kanał na YouTube, Twitch, CS ruletka itp.). Jeżeli chcesz zamieścić linka do strony sieciowej , adres komunikatora lub inną treść, na czacie, w nicku, w sprayu itp., która może zostać uznana za reklamę, zapytaj najpierw administratora, czy możesz to zrobić. Jeżeli nie uzyskałeś pozwolenia od admina, nie możesz tego zrobić, nie ważne kto jest obecnie na serwerze.
19. Zakaz afczenia/afkowania (AFK) w trakcie rozgrywki. 
Jeżeli zamierzasz przerwać rozgrywkę na kilka minut, nie będąc pewnym, czy nie pozostawisz swojej postaci żywej w grze, rozłącz się z serwerem, by nie przedłużać niepotrzebnie rundy i nie zajmować slota.
20. Gdy serwer laguje (latencja, lag), każda osoba z pingiem bliskim lub wyższym niż 300, może zostać wyrzucona z serwera. Jeśli ta osoba będzie wciąż wracać z wysokim pingiem, dostęp do serwera może zostać dla niej zablokowany.


Zasady Rozgrywki
21. Zakaz używania jakichkolwiek wspomagaczy, oszustw (cheatów), skryptów itp.
22. Zakaz ghostingu. Nie możesz przekazywać innym graczom informacji, których normalnie nie powinni posiąść, np.: 
- Będąc obserwatorem, nie możesz podpowiadać żywym graczom, gdzie są jakieś przedmioty czy inni gracze.
- Nie możesz jako Naukowiec, zaraz po rozpoczęciu gry, komunikować się przez czat z MTF i ostrzegać ich przed SCP, jeżeli nie spotkałeś żadnego z MTF. Możesz natomiast swobodnie korzystać z radia.
- Jeżeli zabił Cię Szpieg CI to, nie możesz pisać o tym, do żyjących graczy. 
22.1. Dozwolone jest korzystanie z informacji, nabytych przez okres bycia obserwatorem, jeżeli zrespisz się jako wsparcie (MTF Nine Tailed Fox / Żołnierze CI).
22.2. Zakaz ujawniania graczom metody, jak wyjść z wymiaru łuzowego (pocket dimension). Możesz samemu wykorzystywać znane ku temu sposoby, możesz wskazywać współgraczom własciwą drogę, ale nie możesz im zdradzać, jak ją rozpoznać (To ma być niespodzianka, a jeżeli im zależy, to sami mogą poszukać o tym informacji.).
23. Pojazdy służą jedynie do szybkiego transportu. Zakaz zabijania czy ranienia kogokolwiek pojazdem. Zakaz bezcelowego bawienia się pojazdami.
23.1. Zakaz kampienia na/w pojeździe. Zakaz atakowania innych stojąc na pojeździe. Możesz użyć pojazdu by szybko oddalić się od zagrożenia, natomiast stanie w bezruchu czy powolne toczenie się, będzie interpretowane jako kampienie.
23.2. Zakaz umyślnego blokowania drogi poruszającym się pojazdom. Zakaz podkładania się pod jadący pojazd.
23.3. Zakaz blokowania drogi pojazdami. Można wykorzystać je jako zasłonę, lecz nie wolno ustawiać ich tak, by całkowicie uniemożliwiały przejście.
24. Zakaz atakowania innych przez dopiero co zrespionych ((re)spawn) graczy oraz atakowania ich, przez 10 sekund od chwili ich zrespienia się.
25. Zakaz ranienia/zabijania granatnikiem (M203), zakaz używania ofensywnej amunicji granatnika: HE, BUCK.
26. Zakaz aktywowania głowic nuklearnych.


Błędy i defekty:
27. Zakaz wykorzystywania (exploitowania) błędów, bugów, niedociągnięć trybu, gry, mapy itp.
Jeśli zbugujesz się, masz 'biały ekran', nie widzisz modelu broni itp., połącz się ponownie z serwerem (polecam retry w konsoli). Jeśli problem nie ustępuje, zgłoś go na forum.
27.1. Zakaz bugowania maszyn (patrz SCP-914), bram, wind itp. Nie wolno blokować drzwi, stojąc w nich gdy się zamykają.
27.2. Zakaz blokowania drzwi obiektami, które posiadają kolizję (upuszczanie przedmiotów (np. książka, karabin) w futrynie drzwi i zamykanie ów drzwi).
27.3. Zakaz wykorzystywania buldożera do uzyskania przewagi wbrew założeniom rozgrywki (brak efektu umiejętności SCP-457, bugowanie szału SCP-096 itp.).
27.4. Zakaz używania umiejętności SCP (Prawy Przycisk Myszy), w okresie po zakończeniu rundy (napis 'Runda kończy się w tym miejscu'), a przed początkiem następnej.
27.5. Zakaz bugowania i wykorzystywania zbugowanego szału (Rage) SCP-682. Jeśli doświadczysz tego buga napisz do admina. Jeśli nie ma żadnego admina online, możesz udać się do punktu ucieczki, jeśli nie będziesz nikogo atakował lub połącz się z serwerem ponownie (retry).
27.6. Zakaz wykorzystywania błędu, gdy SCP trzymając propa (np. książkę, radio) może działać wbrew założeniom rozgrywki. Np. SCP-173 trzymając książkę może się poruszać pomimo, że ktoś na niego patrzy.
27.7. Zakaz atakowania przez zbugowane drzwi, szczególnie gdy ktoś próbuje je odbugować. Po udanym odbugowaniu, atakować można od chwili pełnego otwarcia lub zamknięcia się ów drzwi.
27.7.1. Zakaz atakowania przez niewidzialne ściany (patrz Gate A & B itp.).
27.8. Zakaz 'pixel walkingu' - wchodzenia na przełączniki, znaki, przyciski na ścianach, ramy drzwi itp. 
27.9. Zakaz wchodzenia na i kampienia: 
- na ogrodzeniu, siatce (screen 1, screen 2), na dachu placówki site_19 (screen), w obszarze za kratami, za punktem ucieczki (screen), 
- na kamerach (screen), na łukach nad przejściami (screen), na skrzynkach przy teslach (screen),
- na SCP-914 (screen),
- i tym podobnych.
27.10. Zakaz strzelania do graczy (skanowanie, wallbang) przez szyby pancerne/zbrojone (takie, których nie da sie stłuc). (screen)
27.11. Zakaz powielania amunicji, poprzez podnoszenie i wyrzucanie StunGun'a (Tazera).
27.12. Zakaz przeskakiwania z platformy śmigłowca (helipada, lądowiska), poza zamknięty teren placówki (do miasteczka). (patrz screen)
27.13. Zakaz surfowania po ścianach i innych obiektach.
27.14. Zakaz manipulowania obiektami (propami, pojazdami, drzwiami itp.) jako obserwator.
27.15. W przypadku rzadkiego błędu, kiedy po zrespieniu się możesz latać i przenikać przez ściany, pod żadnym pozorem nie wykorzystuj tego do zabijania graczy. Napisz do administratora by Ci pomógł, lub gdy nie ma żadnego, możesz udać się do punktu ucieczki. Jeśli doświadczyłeś tego błędu będąc klasą, która nie ma możliwości ucieczki, a nie ma admina do którego mógłbyś się zwrócić, połącz się z serwerem ponownie (retry).


Wytyczne klas:
28. Zakaz ranienia, zabijania oraz utrudniania gry, sabotowania graczy (zamykanie drzwi przed nosem, zabawa windą itp.), z tą samą klasą co Twoja oraz tych z klasą, która ma Ci pomóc (MTF/Ochrona pomaga Naukowcom).
28.1. Zakaz zabijania Ochrony MTF, przez innych MTF/Ochronę, bez pewności, że jest Szpiegiem CI. Level gracza podejrzany w tabeli nie jest wystarczającym dowodem.
28.2. Zakaz zabijania MTF/Ochrony, jako Szpieg CI, na samym początku rundy. Poczekaj, aż odliczanie przed rozpoczęciem rundy skończy się, a gracze rozejdą się z miejsca spawnu.
28.3. SCP-999 może pomagać komukolwiek zechce, ale też każdy może się zwrócić przeciwko niemu.
29. Jeśli gracz jest przebrany (ma założony pancerz) i nie okazuje poprzez swoje zachowanie przynależności do sprzymierzonej klasy lub wręcz udaje przeciwnika, a okoliczności wskazują na to, że może nim być i stanowi realne zagrożenie, to może on zostać zabity, z powodu bycia rozpoznanym jako wróg. Jeżeli nie stanowi zagrożenia i nie okazuje wrogości, musi zostać wystosowane wobec niego żądanie zidentyfikowania się. Jeżeli gracz, szczególnie zrespiony we wsparciu, zna przynależność przebranego gracza, nie musi go identyfikować.
29.1. Kiedy gracz, nie będący SCP, ma wątpliwość wobec klasy innego gracza (jest mu nie znana), a ma podstawę by obawiać się, że to wróg, może od niego żądać zidentyfikowania się. Zidentyfikować się można poprzez użycie, trzymanie w rękach, jako wybrany przedmiot Identyfikatora (ID Tag). 
Jeżeli podejrzany gracz, nie będący w sytuacji nagłego zagrożenia, odmawia swojej weryfikacji, lub nie odpowiada na jej żądanie, które ewentualnie w razie braku kontaktu przez czat głosowy, zostało przedstawione na czacie tekstowym (polecam: bind klawisz "say POKAZ IDENTYFIKATOR, LUB ZOSTANIESZ ZABITY"), w okolicznościach, w których adresat miał możliwość zapoznania się z nim, może zostać on zabity, z powodu uznania go za przebranego wroga. 
W sytuacji nagłego zagrożenia podejrzany może zdjąć pancerz (bind klawisz br_dropvest), jako formę tymczasowej identyfikacji, na podstawie bazowego ubioru danej klasy, do czasu zażegnania zagrożenia.
29.2. Nie można żądać zidentyfikowania się, pod groźbą zabicia, od graczy, z którymi dopiero co się zrespiłeś, np. grozić bronią współgraczom na spawnie MTF.


30. Nakaz wykonywania celów danej klasy:
30.1. MTF/Ochrona ma eskortować Naukowców. MTF/Ochrona nie może bezcelowo utrzymywać pozycji, ani przedłużająco się wyczekiwać wroga. Dodatkowym celem jest pacyfikacja placówki, czyli eksterminacja Personelu Klasy D, SCP, poza SCP-999, i ewentualnych Żołnierzy/Szpiegów/Agentów CI.
30.1.1. Dyrektor jest zwierzchnikiem MTF oraz Ochrony i przynależy do nich.
30.1.2. MTF/Ochrona musi wypełniać rozkazy wyższych rangą współgraczy: 
Dyrektor > Dowódca MTF > MTF FLAME > MTF SCU > MTF NTF > MTF TAZ >= Porucznik MTF > Medyk MTF >= Ochrona MTF
Dyrektor > Szef Ochrony > Oficer Ochrony
W razie anarchii w systemie dowodzenia, obowiązuje następująca hierarchia:
Dyrektor > Dowódca MTF > MTF FLAME > MTF SCU > MTF NTF > Szef Ochrony = MTF TAZ >= Porucznik MTF > Medyk MTF >= Ochrona MTF > Oficer Ochrony
Wyjaśnienie ">=": np. MTF TAZ ma pierwszeństwo w hierarchii dowodzenia, ale jest na równi z Porucznikiem MTF i nie może wydawać mu poleceń.
Dowodzący nie może kazać: wyrzucić broni i innych przedmiotów, popełnić samobójstwa, ani zabić członka MTF, bez dowodu że jest Szpiegiem CI.
Ochrona MTF nie wypełniająca rozkazów zwierzchników może zostać zabita, pod zarzutem bycia Szpiegiem CI.
Jeżeli ktoś poza Ochroną MTF nie wypełnia rozkazów, proszę zgłaszać to na asay ("@ wiadomość").
30.1.3. MTF/Ochrona nie może dopuścić do ucieczki SCP-999, a gdy współpracuje on z przeciwnikiem, muszą okazać mu wrogość. Ponadto MTF/Ochrona, a w szczególności MTF NTF, gdy wiedzą, że SCP-999 jest ostatnim SCP, muszą go zgładzić.
30.1.4. Od wyjścia za bramy strefy wejściowej (Entrance Zone) do punktu ewakuacji (eskorty), gdy na powierzchni nie ma rozpoznanego wroga, Naukowców mogą eskortować maksymalnie dwie osoby, nadmierni gracze powinni zająć się innymi zadaniami. W razie sporu, korzyść za eskortę (exp) przysługuje graczowi z najniższym poziomem i ilością doświadczenia. Dodatkowe osoby mogą dołączyć do eskorty na szczególną prośbę rzeczonych Naukowców, lub na rozkaz dowodzącego, w obawie przed Szpiegiem CI. 
Gdy gracz, któremu przysługuje korzyść za eskortę, po zebraniu się wszystkich uczestników eskorty w miejscu docelowym, zwleka zbyt długo z użyciem komendy na odesłanie Naukowców (powyżej 20 sekund), dowolna inna osoba może go wyręczyć.
30.2. Celem Naukowców jest przeżycie i ucieczka. Naukowiec nie może odmówić bycia eskortowanym przez MTF/Ochronę, póki istnieje taka możliwość. Jeśli nie masz możliwości zostania odeskortowanym, możesz uciec na własną rękę. 
Naukowiec nie może utrzymywać pozycji i walczyć, jeżeli ma możliwość ucieczki. Może natomiast podejmować walkę w samoobronie, jeśli nie zakłóca to ucieczki.
30.2.1. Samoobrona obejmuje nie tylko odpieranie ataku w fazie jego realizacji, ale także stadium obiektywnie zaistniałego bezpośredniego zagrożenia atakiem, jak również w wypadku jego nieuchronności, o ile nie zostanie podjęta natychmiastowa akcja obronna (art. o samoobronie). Tzn. np. jeśli Naukowiec widzi uzbrojony Personel Klasy D, z którym konfrontacja jest nieunikniona, może przeciwdziałać takiemu napastnikowi, jeszcze zanim otworzy on do niego ogień.
30.2.2. Naukowcy, gdy nie stanowi to dla nich bezpośredniego zagrożenia, mają nakaz niezwłocznej ucieczki, w kierunku wyjścia, póki nie spotkają MTF/Ochrony, która weźmie ich pod ochronę lub wyda dalsze polecenia. Jeżeli po dotarciu do Gate'u A lub B, nie możesz kontynuować ucieczki, a nie spotkałeś po drodze nikogo z MTF/Ochrony, możesz działać samodzielnie, by próbować przetrwać i uciec (nie anuluje to wyżej wymienionych wytycznych).
- Jeżeli ktoś stłukł szybę do Heavy Containment Zone i możesz się tam w miarę bezpiecznie przedostać, musisz kontynuować ucieczkę.
- Jeżeli zdobyłeś kartę odpowiedniego poziomu lub broń, którą możesz stłuc szybę do Heavy Containment Zone, a nie stoi na twojej drodze żadne poważne zagrożenie, musisz kontynuować ucieczkę.
- Jeżeli jesteś Technikiem IT i nie spotykasz żadnego zagrożenia na swojej drodze, to masz kierować się do wyjścia. Odwiedzanie zbrojowni w Light Contaiment Zone, 'na dzień dobry', zaraz po zrespieniu się, będzie szczególnie karane.
30.2.3. Naukowcy mogą udać się do SCP-079 ('Old AI' / 'Stara SI', 'Komputer') jako punktu na drodze swojej ucieczki, by otworzyć Gate'y, ale nie mogą oni kampić pod drzwiami, jesli Remote Control ('Zdalne Sterowanie', 'Przełącznik', 'Prąd') nie został przełączony, a nic im nie zagraża na drodze ucieczki.
30.3. Żołnierze/Szpiedzy/Agenci CI mają za zadanie sabotować personel placówki, to znaczy jawnie lub skrycie eliminować MTF/Ochronę i Naukowców. Mogą przechwycić (eskortować) Personel Klasy D dla własnych korzyści, ale nie muszą. Mogą walczyć z SCP, ale nie muszą.
30.3.1. Na serwerze Breach #3 (vanilla) Żołnierze/Szpiedzy/Agenci CI muszą współpracować z Personelem Klasy D i nie mogą ich atakować, gdy ich przynależność jest jawna.
30.4. Personel Klasy D ma starać się uciec. Jeżeli spotkasz Żołnierza/Szpiega/Agenta CI możesz nawiązać z nim współpracę, ale nie musisz. 
30.4.1. Na serwerze #1 i #2 możesz walczyć z Żołnierzami/Szpiegami/Agentami CI, ale na serwerze Breach #3 (vanilla) nie wolno Ci ich atakować, gdy ich przynależność jest jawna.
30.4.2. SCP-035 jest członkiem Personelu Klasy D i obowiązują go te same zasady. 
30.5. SCP ma starać się uciec, eliminując przy tym wszelkich przeciwników. SCP muszą być wrogie wobec wszelkich spotkanych ludzi, jednak nie musi ich nieustępliwie gonić.
30.5.1. SCP-999 jest skrajnie przyjazny wobec wszystkich stworzeń i może pomagać komukolwiek zechce.
30.5.2. SCP-HellJ może współpracować z Personelem Klasy D według uznania.
30.5.3. SCP-049-02 i SCP-049-02u (zombie) muszą być posłuszni wobec SCP-049 (Plague Doctor).


Sojusze:
31. Zakaz sojuszu między ludźmi a SCP, nie dotyczy SCP-999 oraz nie dotyczy SCP-HellJ w stosunku do Personelu Klasy D.
31.1. SCP-035 nie może zabijać/ranić, ze wzajemnością SCP-096, SCP-173 i SCP-173-02J, dopóki SCP-035 nie zostanie ostatnim członkiem Personelu Klasy D. (Będzie obowiązywać póki trudności techniczne między 035, a wymienionymi SCP nie zostaną rozwiązane.)
31.2. Zakaz podkładania się wobec SCP-049.
32. Zakaz współpracy między MTF/Ochroną/Naukowcami a Żołnierzami/Szpiegami/Agentami CI i/lub Personelem Klasy D, gdy ich przynależność jest jawna.
33. Na serwerze Breach #1 oraz #2 Personel Klasy D i Żołnierze/Szpiedzy/Agenci CI mogą walczyć lub współpracować według uznania.
Na serwerze Breach #3 (vanilla) Personel Klasy D może współpracować z Żołnierzami/Szpiegami/Agentami CI według uznania, ale nie mogą oni się nawzajem atakować, gdy ich przynależność jest jawna.


Kampienie:
34. Zakaz nadmiernego kampienia (dodatkowy link). 
Można się schować i przeczekać, nikt nie będzie Ci kazał iść na pałę i zginąć, ale staraj się nie przedłużać bezsensownie rundy, bo wielu graczy czeka na następną. Z drugiej strony, nie ingeruj w rozgrywkę innego gracza, nawet jeżeli ma marne szanse, kiedy wciąż próbuje wykonać swój cel.
34.1. Nadmierne kampienie na wieżach przed wyjściem z Gate A, będzie szczególnie regulowane. Możesz je wykorzystać do swoich celów, ale zwłaszcza tam, pilnuj się by przesadnie nie kampić.
34.2. Zakaz kampienia na rurze lub zbiorniku (patrz screen), w pomieszczeniu między strefą przechowywania SCP-008 (znaną również jako klatka SCP-457, ognistego), a strefą przechowywania SCP-4016 (arbuzownią).
34.3. Zakaz kampienia przy jakiejkolwiek tesli, gdy jest włączona.
34.4. SCP-457 ma zakaz uciążliwego stania, kampienia obok drzwi. W sytuacji, w której SCP-457 blokuje przejście i podjęcie z nim walki, lub przejście w celu realizacji innego zadania jest niemożliwe, zachowanie takie będzie uznane za bezsensowne przedłużanie i ewentualnie ukarane.
34.5. Zakaz kampienia na graczy wychodzących z wymiaru łuzowego (pocket dimension), tuż pod miejscem, w którym pojawiają się po wyjściu z niego (patrz screen). Jako SCP-106 możesz stanąć im na drodze do wyjścia z obszaru przechowywania (klatki) SCP-106, ale nie możesz ich pochwycić natychmiast po tym, jak wydostali się z wymiaru łuzowego. Podobnie, będąc człowiekiem, nie możesz kampić, będąc wcelowanym w to miejsce, oczekując na wychodzących z wymiaru łuzowego graczy. Nie można również kampić w wymiarze łuzowym, będąc wcelowanym w nowo pochwyconych do niego graczy.
34.6. Gracze należący do pierwszej grupy zbrojnego wsparcia, w ewentualnym połączeniu z innymi sprzymierzonymi graczami, którzy tam dotarli, mogą opóźnić swoje wejście w głąb placówki, jeśli spodziewają się starcia na powierzchni. Jeżeli jednak wyczewiwany wróg się nie pojawia, a utrzymywanie pozycji nademiar się wydłuża, muszą oni wysłać co najmniej dwuosobowy zwiad, w głąb placówki, chyba że jest ich mniej niż pięciu, wtedy zwiad stanowić może jeden gracz. 
Jeżeli gracze wrodzy wobec przybyłego wsparcia zdecydują się wycofać do placówki, ów wsparcie nie musi ślepo za nimi podążać, jeżeli spodziewa się zasadzki, która mogłaby spowodować jego przegraną.
90 sekund przed końcem rundy obowiązuje zakaz jakiegokolwiek kampienia na powierzchni.
34.7. Naukowcy i Personel Klasy D mają szczególny zakaz kampienia, na mające się zrespić wsparcie. Dopuszczalne jest poczekanie chwili przy okratowanej drodze do punktu ucieczki, by zobaczyć czy zrespi się MTF czy CI, jednak nie można wtedy spawn killować.

 

Copyright © 2017 StrefaGier.com.pl Proszę nie kopiować bez zezwolenia.

 


Ostatnie zmiany:

 

02.11.2017 23:35
- Nieznacznie przekształcono wprowadzenie.
- 4 nowy pkt., kolejność następujących pkt. uległa zmianie (nadrzędność regulaminu).
- 27.11. (wcześniej 26.11.) usunięto zakaz powielania amunicji w SCP-CAT-J.
- 29. (wcześniej 28.) zredagowano (zabijanie przebranych graczy).
- 30.1.3. (wcześniej 29.1.3.) zredagowano (stosunek MTF do SCP-999).
- 30.2.1. nowy podp., kolejność następujących podp. uległa zmianie (samoobrona naukowców).
- 30.2.2. (wcześniej 29.2.1.) drobna redakcja (wytyczne naukowców).
- 34.6. (wcześniej 33.6.) zredagowano (kampienie wsparcia).
- 34.7. (wcześniej 33.7.) zredagowano (kampienie na wsparcie).

30.07.2017 22:25
- Zredagowałem wprowadzenie.
- 26.7. nowy podp. (atakowanie przez zbugowane drzwi) Wcześniejszy podp. 26.7. ma teraz nr 26.7.1.
- 26.9. rozwinięto, zredagowano (zabronione miejsca).
- 26.11. rozwinięto (powielanie amunicji).
- 29.2. zreagowano (wytyczne Naukowców).

 

Archiwum Zmian:

 

LIPIEC 2017:

 

13.07.2017 12:45
Zapomniałem zedytować ten pkt. z poprzednią aktualizacją.
- 30. rozwinięto (zasady sojuszu SCP z ludźmi).

13.07.2017 12:10
- 4. rozwinięto (kary za przewinienia).
- 14.3. rozwinięto (modulator głosu).
- 22.1. zredagowano (kampienie na/w pojeździe).
- 26.5. zredagowano (zbugowany szał SCP-682).
- 26.7. wyróżniono (niewidzialne ściany).
- 26.11. zredagowano (SCP-CAT-J).
- 26.15. zredagowano (błąd z noclipem).
- 28.2. wyróżniono kolorem (żądanie identyfikacji na spawnie).
- 29.1. zredagowano (wytyczne MTF/Ochrony).
- 29.1.3. zredagowano (relacja MTF/Ochrony wobec SCP-999).
- 29.2. zredagowano (wytyczne Naukowców)
- 29.2.2. zredagowano (SCP-079 na drodze ucieczki Naukowców).
- 29.3.1. nowy podp. (relacja CI a Personelu D na Breach #3).
- 29.4.1. nowy podp., wcześniejszy podp 29.4.1. ma teraz nr 29.4.2. (relacja CI a Personelu D na Breach #3).
- 29.5.2 nowy podp., wcześniejszy podp. 29.5.2. ma teraz nr 29.5.3. (relacja SCP-HellJ).
- 32. nowy pkt., kolejność następujących pkt. uległa zmianie (relacja CI a Personelu D na serwerach Breach #1 i #2 a Breach #3).

04.07.2017 13:20
- 25. nowy punkt, kolejność następujących pkt. uległa zmianie (zakaz aktywowania atomówek).
- 29.1.3. nowy podp. (relacja MTF wobec SCP-999), wcześniejszy podp. 28.1.3. ma teraz nr 29.1.4.
- 29.5.1. (wcześniej 28.5.1.)  zredagowano (wytyczne SCP-999).
- Wcześniejszy pkt. 31. scalono z obecnym pkt. 31. (zakaz współpracy z jawnym wrogiem).
- 29.1., 29.3., 29.4., 31. dopisano Agenta CI.

CZERWIEC 2017:

 

27.06.2017 03:25
- 32.6. zredagowano (kampienie wsparcia).

24.06.2017 01:55
- 27. zredagowano (identyfikowanie).

24.06.2017 01:25
- 22.1. nowy podp., kolejność następujących podp. uległa zmianie (kampienie na/w pojeździe).

24.06.2017 01:05
- 19. nowy pkt., kolejność następujących pkt. uległa zmianie (ping).
- 23. (wcześniej 22.) zredagowano (spawnkilling).
- 28.2.2. nowy podp. (wytyczne naukowców).
- 32. (wcześniej 31.) drobne rozwinięcie (kampienie).
- 32.6. (wcześniej 31.6.) zredagowano (kampienie wsparcia).

19.06.2017 03:45
- Stworzono preludium/przedmowę do regulaminu.
- 22. nowy pkt., kolejność następujących pkt. uległa zmianie (spawnkilling).
- 26. nowy pkt. (zabijanie niezidentyfikowanych graczy).
- Wcześniejszy pkt. 25. stał się teraz podp. 1. punktu 26. (identyfikowanie graczy).
- 26.2. nowy podp. (identyfikowanie graczy zaraz po zrespieniu się).
- 27.2.1. zredagowano (wytyczne naukowców).

06.06.2017 20:40
- 26.2.1. zredagowano (wytyczne naukowców).
- 27.1. zredagowano (relacja 035 wobec 096, 173 i 173-02J).

04.06.2017 10:30
- Anulowano zmiany dotyczące sojuszy na serwerze #1, wprowadzone w ostatniej aktualizacji z 02.06.2017.

02.06.2017 23:20
- Zredagowano zasady sojuszy na serwerze #1:
- 26.5. zredagowano.
- 27. zredagowano.
- 27.3. nowy podp.
- 27.4. nowy podp.

01.06.2017 00:40
- 17. zredagowano (reklamowanie).
- 23.10. wyróżniono fragment (skanowanie).
- 23.15. zredagowano (błąd z noclipem).
- 24.3. nowy podp. (relacje SCP-999).
- 26.1. zredagowano (wytyczne MTF).
- 26.5.1. zredagowano (wytyczne SCP-999).
- 27. zredagowano. (sojusze z SCP).
- 30.1. zredagowano (kampienie na wieżach).

MAJ 2017:

 

31.05.2017 12:50

- 27. zredagowano. (sojusze z SCP).

 

27.05.2017 12:30
- Nowy podp. 23.7. (niewidzialne ściany), kolejność następujących podp. uległa zmianie.

 

26.05.2017 22:10
- Nowy podp. 23.3. (exploitowanie buldożera), kolejność następujących podp. uległa zmianie.
- Zredagowano podp. 26.2. (wytyczne naukowców).
- Nowy podp. 30.7. (spawn killing wsparcia).
- Poprawiono układ listy ostatnich zmian.

 

19.05.2017 01:15
- Stworzono nowe nagłówki kilku akapitów. Usunięto nagłówek 'Etykieta'. Usunięto wyróżnienie niektórych punktów.
- Znacząco przearanżowano przynależność pkt. między Zasadami Ogólnymi a Zasadami Rozgrywki. Zmieniono nr wielu pkt.
- 10. nowy pkt.
- 11. nowy pkt.
- 11.1. nowy podp.
- Zredagowano odwołania do podmiotów MTF i Ochrony.
- 26.1.1. dodano orzeczenie dot. Dyrektora.
- 26.1.2. Dodano MTF NTF do hierarchii dowodzenia.
- 26.1.2. Dodano wyjaśnienie znaków 'większy niż lub równy' (>=) w hierarchii dowodzenia.
- Zredagowano wytyczne Żołnierzy/Szpiegów CI.
- Zredagowano wytyczne SCP.
- Zredagowano zasady sojuszy. Usunięto podział w zasadach sojuszy między serwerami #1 i #2 a #3 i #4.
- Zredagowano pkt. dot. kampienia.

 

17.05.2017 22:50
- 7.3., 7.4, 7.12. nowe podp. (exploitowanie). Kolejność podpunktów pkt. 7. uległa zmianie.
- 22. drobna redakcja (identyfikacja).
- 23. nowy pkt., kolejność następujących pkt. uległa zmianie (granatnik).
- 25.5.1. nowy podpunkt pkt. 25. (wcześniej 24.) , kolejność następujących podp. uległa zmianie (SCP).

 

17.05.2017 19:22
- 6. nowy pkt., kolejność następujących pkt. uległa zmianie.
- Wcześniejszy pkt. 6. (zakaz cheatow itp.) został przeniesiony pod pkt. o wykorzystywaniu błędów, niedociągnięć itp. i ma teraz nr 8.
- Wyróżniono pkt. 7. i jego podp. nadając im osobny akapit.
- 7.6. (exploitowanie) nowy podp., kolejność podpunktów pkt. 7. uległa zmianie.
- 9. (ghosting) dodano jeden przykład.
- 12. (afk) złamano linię między pkt. a dopowiedzeniem.
- 13. (reklamowanie) dodano przykład w nawiasie.
- Dodano nagłówek 'Etykieta'.
- Przeniesione i wyróżniono wcześniejszy pkt 25. (dystans do gry), ma on teraz nr 14.
- Scalono wcześniejszy podp. 18.1. z obecnym pkt. 20. (wcześniej 18.)
- 20.2. (wcześniej 18.3.) korekta.
- Usunięto wcześniejszy podp. 19.1. (które SCP mogą prowadzić), bo nie jest już potrzebny.
- 21.1. & 21.2. nowe podp. (pojazdy)
- Wyróżniono pkt. 23. (wcześniej 21.).
- Wyróżniono pkt 24. (wcześniej 22.).
- 24.1.1. (wcześniej 22.1.1.)  Dodano MTF FLAME do hierarchii. Dodano instrukcję postępowania wobec Ochrony MTF, która nie słucha zwierzchników.
- 24.1.2. (wcześniej 22.1.2.) korekta.
- Wyróżniono podp. 24.2.1. (wcześniej 22.2.1.). (nakaz ucieczki naukowców). Dodano przykłady celem klaryfikacji.
- Wyróżniono podp. 24.4.1. (wcześniej 22.4.1.).
- 24.5. (wcześniej 22.5.) (SCP) zredagowano.
- Dodano nagłówek 'Sojusze'.
- 25. (wcześniej 23.) (sojusze) znacząco zredagowano pkt. i jego podp.
- 25.1. nowy podp.
- Wycentrowano stopkę (copyright).

 

08.05.2017 05:10
- Pkt. 15. korekta.
- Pkt. 16. zmiana kolejności.
- Podp .19.1. dodano SCP-343.
- Pkt. 20. zmiana z 'niezależnie' na 'w razie braku komunikacji głosowej'.
- Podp. 21.1. przekształcenie by pasowało do aktualnych realiów.
- Podp. 21.2.  poprawka.
- Podp. 21.5. rozwinięcie.
- Podp. 21.6. rozwinięcie, zmiana 4/5 na 3/4.
- Pkt. 22. typo fix.
- Podp. 22.1. dodano nawias celem klaryfikacji.
- Podp. 22.1.2. rozwinięcie, przekształcenie, formatowanie.
- Podp 22.2. formatowanie.
- 22.2.1. nowy podp.

 

03.05.2017 18:35
- Pkt. 8 (wchodzenia na dach, siatkę)  został zawarty w obecnym podp. 7.5.
- Podp. 21.7. (zakaz wchodzenia na kamery itp.) został przeniesiony pod pkt 7. i scalony z wcześniejszym pkt. 8. Ma teraz nr 7.5.
- Wcześniejszy podp. 8.1. (przeskakiwanie przez ogrodzenie) ma teraz nr 7.7., a wcześniejszy podp. 8.2. ma teraz nr 7.8.
- Wcześniejszy podp. 7.6. (rzadki błąd z noclipem) ma teraz nr 7.9.
- Nr wcześniejszych pkt. 8. - 19. uległ zmianie.
- Nowy pkt. 19., nowy podp. 19.1. (pojazdy)
- Usunięcie pkt. 26.

 

03.05.2017 17:30
- Dodanie pkt 26.

 

03.05.2017 03:00
- 21.6. przekształcenie i rozwinięcie.
- 21.7. nowy podp.
- Formatowanie.

????????????

 

Edytowane przez Minak
typo fix, male przeksztalcenie listy zmian

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×