CroSS

Balans, Usprawnienie rozgrywki, kilka rozwiązań

5 postów w tym temacie

Witam, jako iż ZM/ZP wystartował niedawno jest to jak sami możecie zaobserwować wersja "Alpha" serwera, ponieważ tryb wymaga dopracowania, także jako stary wyjadacz chleba oraz gracz serwerów Zombie Mode z Cs'a 1.6 mam kilka propozycji aby gra oferowała sprawiedliwą jak i przyjemną rozgrywkę w dobrej atmosferze. Parę informacji co do serwera. Słyszałem, że już były pierwsze posty o tym, że serwer nie pociągnął nawet 1 dnia, ale przypominam wam, że to dopiero początek, tryb jest stary dlatego będzie trudniej niż w przypadku breach nakłonić graczy do pozostania na ZM/ZP.

 

Legenda:

fioletowy - ghoul

zielony - classic

niebieski - fast

żółty - jumper

pomarańczowy - nemezis

 

Z tego co zaobserwowałem grając na serwerze, należy poprawić i zbalansować kilka rzeczy takich jak;

 

Zbyt duża przewaga Zombie nad Ludźmi 

 

Zombie na otwartym terenie jest wstanie dorwać człowieka bez najmniejszego problemu nawet kiedy do niego strzela odrzut jest zbyt mały aby cokolwiek mu zrobić/spowolnić, a sam człowiek jest bez szans. Dlatego!

 

#1 Wartość odrzutu

wszystkie wartości wymagają testów!!!

 

  • Zombie Ghoul - Zombie typu tank (wiecej hp/wolniejszy) powinien dostawać zmniejszoną od reszty wartość odrzutu, lecz obecna serwerowa wartość jest bardzo mała, dlatego przetestować zwiększenie odrzutu o 2x obecna wartość serwerową,
  • Zombie Fast - Zombie typu sprinter (mniej hp/szybkość) powinien dostawać zwiększoną wartość odrzutu o 4x obecną wartość serwera,
  • Zombie Classic - Klasyczny zombiak powinien mieć zwiększoną wartość odrzutu o 3x obecną wartość serwera,

 

#2 Wartość Grawitacyjna

wszystkie wartości wymagają testów!!!

 

  • Zombie Ghoul - powinien posiadać normalną grawitację (bodajże 800 to była normalna w cs 1.6 więc będę na niej bazował)
  • Zombie Fast - Zombiak chudy szybki i lekki dlatego według mnie lekko zmniejszona grawitacja była by tutaj przydatna (600)
  • Zombie Classic - Zombiak klasyczny powinien mieć wartość 600

 

#3 Nemezis - Boss Zombie

wszystkie wartość wymagają testów!!!

 

  • Nazwa/Typ;
    • Nemezis/Boss
  • Zdrowie/Szybkość/Odrzut/Skoczność
    • 10k Zdrowia/ 2x szybszy niż Fast/ Odrzut jak Ghoul/ Skoczność - wartość grawitacji 400. 

 

#4 Nowa Klasa; Zombie Jumper

zombie wymaga testów!!!

 

  • Nazwa; Zombie Jumper (Skoczek)
    • Cechy szczególne (lekko szybszy) oraz wysoko skacze,
    • HP - mniej od Classica, ale więcej od Fastera
    • Szybkość - mniej od Fastera, ale więcej od Classica
    • Skoczność - grawitacja coś koło 400
    • Odrzut - największy ze wszystkich zombie (4x/5x)

 

#5 Proponowane wartości statystyk Zombiaków włączając Noce

*Jest to w dużej mierze kwestia dyskusyjna*

- Na wstępie jeszcze chciałbym powiedzieć, że Noce to bardzo fajny pomysł lecz wolałbym aby Noce wyświetlały się "efektywniej" najlepiej jakimś fajnym zakrawawionym obrazkiem na początku rundy oraz mocną muzyką

aby było łatwiej dostrzec wam różnicę pomiędzy zombiakami będę stosował skalę od 1-10

 

  • Nemezis; Jako 1wszy Zombie/Zarażony/Przyrost co Noc (Skaluje się z 1wszym Zombie, czyli Noc+Pierwszy Zombie)
    • HP: zawsze 10.000hp [10/10]
    • Odrzut: minimalna wartość/Ghoul lub drobna różnica [1/10]
    • Szybkość: większa niż Fast (załóżmy, że człowiek ma 100) 300 [10/10]
    • Skoczność: grawitacja 400 [10/10]
  • Ghoul (Tank);
    • HP: 3.000/2.000/[400hp co noc] czyli 1 nocy jako 1wszy Zombie 3.400/Zarażony 2.400, [8/10]
    • Odrzut: 2x obecną wartość serwera (testowe) [2/10]
    • Szybkość: wolny (minimalne szybszy od człowieka) [3/10]
    • Skoczność: grawitacja 800 [0/10]
  • Fast (Speed);
    • HP: 1.500/1.000/[100hp co noc] czyli 1 nocy jako 1wszy Zombie 1.600/Zarażony 1.100, [2/10]
    • Odrzut: 4x obecną wartość serwera (testowe) [8/10]
    • Szybkość: Bardzo szybki (załóżmy, ze człowiek ma 100) 250 [8/10]
    • Skoczność: Grawitacja 600 [5/10]
  • Classic;
    • HP: 2.000/1.500/[250hp co noc] czyli 1 nocy jako 1wszy Zombie 2.250/Zarażony 1.750, [5/10]
    • Odrzut: 3x obecna wartość serwera (testowe) [5/10]
    • Szybkość: Normalna (załóżmy, ze człowiek ma 100) 150 [5/10]
    • Skoczność: Grawitacja 600 [5/10]
  • Jumper;
    • HP: 1.600/1.200/[150hp co noc] czyli 1 nocy jako 1wszy Zombie 1.750/Zarażony 1.350, [3/10]
    • Odrzut: 4x/5x obecną wartość serwera (testowe) [8;10/10]
    • Szybkość: Szybki (załóżmy, ze człowiek ma 100) 200 [7/10]
    • Skoczność: Grawitacja 400 [10/10]

#6 Podsumowanie wartości i statystyk Zombiaków

myślę, że będą one zbalansowane

 

  • Kategoria Zdrowie;
    • Najwięcej zdrowia posiada Ghoul, najmniej Fast - Kolejność chronologiczna według wartości największej do najmniejszej -> Ghoul -> Classic -> Jumper -> Fast
  • Kategoria Szybkość;
    • Największą szybkość posiada Fast, najmniejszą Ghoul - Kolejność chronologiczna według wartości największej do najmniejszej -> Fast -> Jumper -> Classic -> Ghoul
  • Kategoria Skoczność;
    • Największą skoczność posiada Jumper, najmniejszą Ghoul - Kolejność chronologiczna według wartości największej do najmniejszej -> Jumper -> Fast -> Classic -> Ghoul
  • Kategoria Odrzut;
    • Największy odrzut posiada Jumper, najmniejszy Ghoul - Kolejność chronologiczna według wartości największej do najmniejszej -> Jumper -> Fast -> Classic -> Ghoul

 

#7 Przedmiot dla Zombiaków

granat zarażający

 

  • Nazwa/Typ;
    • Granat zarażający/Miotane
  • Opis/Koszt/Cel
    • Granat pozwalający w obszarze (np 5 metrów od wybuchu) zamienić wszystkich ludzi w zombie (lub w trybie swarm zabić ich)/Koszt, nie mam pojęcia, ale powinien być DROGI/Granat ma na celu możliwość pozbycia się kampiących ludzi kiedy nie można się przedostać do nich. (Nie można kupić jako nemezis)

 

#8 Przedmiot dla Ludzi

Kevlar

 

  • Nazwa/Typ;
    • Kevlar/Zbroja
  • Opis/Koszt/Cel
    • Zbroja pozwalająca przyjąć 2 hity zanim zostaniemy zarażeni/zaczniemy tracić hp na trybie swarm (nie działa na nemezis)/Koszt nie drogi, raczej tani/Pozwala dłużej pożyć :D 

 

#9 Tryb Swarm

nie ma zarażonych, są tylko trupy :O

 

  • Tryb gdzie kilku zarażonych ma wyeliminować ludzkość. Moim zdaniem nie powinno być tylko 1 zombiaka, a 1/3 serwera powinna się nimi stawać, oraz przyrost hp powinno działać jak w przypadku bycia 1wszym Zombiakiem.

 

#10 Problem: Strife'owanie (nie wiem jak to się piszę)

poważny problem

 

  • Problem jest o tyle poważny, że ciężko robić jakikolwiek Parkour o 90 stopni, zombiaki są bezradne, nie wiem jak z ludźmi, ale chyba problem dotyczy tylko Zombie.

 

#11 Problem: Sklepik

 

  • Problem tkwi w tym, że wybieranie ze sklepu jest za długie, przydałyby się jakieś skróty klawiszone/numeryczne jak w cs 1.6 np 1 to 1 zakładka potem 3 to np naboje
  • Pokazywanie pieniędzy w menu sklepu (nie można chyba w czasie przegladania sklepu klikać tab aby zobaczyć stan gotówki, a przynajmniej jest to uciążliwe)

 

#12 Balans Barykady

zbyt op

 

  • Moim zdaniem barykady są zbyt op i to w takiej ilości, proponuję więc;
    • znerfić hp do 800 z 1.000
    • ustawić limit kupna na 4 sztuki
    • zwiększyć koszt z 5 na 10
    • lecz zwiększyć hitbox (pudełeczko) o 2x wizualnie jak i hitboxowo (może jakaś skrzyneczka albo coś bardziej przypominające ściankę)

 

#13 Propozycja Min

tak, tak dalej będę to męczył :P

 

  • Możliwość kupienia 2 min w sklepie za cenę 25 ammo paków $
    • wytrzymałość min 100hp (1 mocny hit, 4 zwykłe)
    • zabierają 10hp/s
    • mają wspomagać, nie zabijać, nie powodują one odrzutu
    • wiązka laserowa jest w lini prostej, kończy się gdy natrafi na najbliższą przeszkodę

 

#14 Nóż i Początek rundy

 

  • Moim zdaniem ludzie są zbyt wolni aby dojść do jakieś kampy w ciągu pierwszych kilku sekund od rozpoczęcia rundy, a potem jeszcze wybór broni, a pierwszy zombiak już biega :v
  • Dlatego proponuję, aby pierwsze 10-15 sekund biegało się na nożu 2x szybciej, o ile zombiak pojawia się po 10-15 sekundach wtedy buff powinien się kończyć
  • Grawitacja w tym czasie także powinna być zmniejszona dla ludzi o połowę
  • Noż powinien mieć możliwość "sprawnego" przesuwania propów takich jak: Automaty z napojami, fotele, łóżka czy szafki
  • Nóż powinien mieć także możliwość większego knockbacka niż broń aby mieć szansę ucieć przed zombiakiem (taki mały buffik)
  • Na nożu nasza wartość biegu powinna być nadal zwiększona (zakładając, że człowiek porusza się z szybkością 100) 120.

 

#15 Headshot powinien mieć znaczenie!

nie wiem jak to w gmodzie, ale w cs'ie 1.6 miało duże znaczenie

 

  • Skuteczne trafianie w głowę powinno przynosić pewne efekty (boję się, że hitboxy na to nie pozwalają), ale jeśli jednak to;
    • powinno zapewnić większy knockaback/odrzut o 10%
    • większe obrażenia od broni o 10%

 

#16 Statystyki na boku ekranu

 

  • Czyli po prostu kto kogo zaraził, kto kogo zabił itd, jak w cs'ie 1.6 (prawy górny róg) było by bardzo przydatne

 

#17 Granaty oraz Antidotum

antidotum nie działa jak należy

 

  • Granaty powinny wydawać z siebie widoczny wizualny efekt zamrożenia lub wybuchu jak w cs'ie 1.6, tak samo granat ze światłem powinien być silniejszy
  • Antidotum nie działa poprawnie, ponieważ po użyciu go, respi nas na środku mapy bez żadnej broni oraz zabrania kupna czegokolwiek
    • a powinno działać w sposób taki; leczy nas tam gdzie stoimy, mamy broń i wszystko co mieliśmy, nie zabrania kupna czegokolwiek

 

#18 Balans broni

 

  • Pistolety powinny powodować minimalny odrzut (plus ten wymieniony wyżej adekwatny dla zombiaków)
  • Karabiny powinny powodować minimalny odrzut
  • Shotguny powinny powodować spory odrzut dodatkowo przy trafieniu w głowę 50%
  • Bronie ze sklepu powinny także powodować większy odrzut, adekwatny do pocisków jakimi strzelają
  • AWP powinno także powodować duży odrzut

Moc broni;

  • Pistolety powinny zadawać 20-30hp (50 w głowę, deagle 100)
  • Karabiny powinny zadawać 20-40hp adekwatnie do broni (80 w głowę)
  • Shotguny powinny zadawać *na bliski dystans 50-200hp (w głowę 250)
  • Bronie ze sklepu powinny zadawać 80 obrażeń (150 w głowę)
  • AWP powinno zadawać 150hp (400 w głowę)

 

#19 Błąd z Human Wins

 

  • Ludzie powinni wygrywać po skończeniu się czasu :)

 

Póki co na teraz to wszystko, po zastosowaniu chodź części zmian będziemy obserwować i testować oraz balansować rozgrywkę dalej, wszystkie następne obserwacje będą zapisywanie pod tym postem w celu analizy i poprawy.

 

Pozrawiam CroSS. Miłej lektury.

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wiesz cu? Jak GAGADE przestanie grać w Europe to się doda te wszystkie propozycje bo mają sens i się zbalansuje tam bardziej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Odrazu mówię, że nie czytałem całości bo przestałem na "zwiększenie odrzutu bo na otwartym terenie...". Z tego co mi się wydaję ludzie powinni kampić a nie biegać jak łanie na polanie po całej mapie; do tego nadmienię, że dla przykładu zombie fast którego używałem nie jest w stanie zabić chociaż by jednego człowieka w miejscu w którym się klęczy ponieważ odrzut mu nie pozwala na to by dopaść ludzi w swój zasięg ataku.

Nethis lubi to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, jefrey12 napisał:

Odrazu mówię, że nie czytałem całości bo przestałem na "zwiększenie odrzutu bo na otwartym terenie...". Z tego co mi się wydaję ludzie powinni kampić a nie biegać jak łanie na polanie po całej mapie; do tego nadmienię, że dla przykładu zombie fast którego używałem nie jest w stanie zabić chociaż by jednego człowieka w miejscu w którym się klęczy ponieważ odrzut mu nie pozwala na to by dopaść ludzi w swój zasięg ataku.

Masz rację, jednak są sytuacje, że trzeba się ewakuować z kampy lub nie zdążyliśmy się do niej skryć, wtedy jesteśmy zbyt łatwym łupem dla zombie, co do odrzutu wszystko jest do przetestowania, trzeba sprawdzić czy podczas biegu można spowolnić, lekko odrzucić chociażby zombie. Na klęczka to inna sprawa, jeśli odrzut na klęczka jest dobry to można zostawić, szczerze to nie porównałem czy odrzut na stojąco i klęczku się różnią, sprawdzę to wkrótce.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@CroSS CZERWONY KOLOR JEST DLA ADMINISTRACJI I NIE MOŻESZ Z NIEGO KORZYSTAĆ. PROSIŁBYM O ZAPOZNANIE SIĘ Z REGULAMINEM FORUM.

SpiduR, Michał, CroSS i 2 innych lubią to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz