Skocz do zawartości
Szjdss

Podstawowe bronie - luźna pogadanka i propozycje zmian

Rekomendowane odpowiedzi

Szjdss   
Napisano (edytowane)

Witam.

 

 Przychodzę z propozycją dość dużych zmian, albowiem dotyczą one podstawowych broni. Mówiąc szczegółowo - wrzucę na dół kilka odnośników do addonów ze Steama na podstawowe bronie do TTT, po czym krótko je opiszę, oraz porozmawiam trochę o obecnych.

 

 Spytacie pewnie teraz dlaczego w ogóle chciałbym, aby coś dodano, coś usunięto, coś zmieniono. Pewnie większość z graczy (czyli was), myśli, że przecież jest dobrze, po co to zmieniać. No otóż nie jest moim zdaniem dobrze. Jakiejkolwiek zmiany by nie wprowadzono, shotguny zawsze będą w mecie, zawsze będą po prostu silniejsze w stosunku do karabinów i karabinków, a to jest wielki problem. Obecnie ekwipunek przeciętnego stałego gracza, który orientuje się, co jest dobre, a co nie, wygląda następująco:

 

  1. Łom
  2. Lokomotywa/Autopompa/
  3. Desert Eagle
  4. Granat HE.

 

 Zdecydowanie zbyt dużo ludzi korzysta z dwóch podkreślonych broni. Gra, w której shotgun jest w stanie zniszczyć wszystko co napotka jednym strzałem (lub dwoma, jeżeli gracz znajduje się xy metrów dalej), przy czym 90% innych broni nie da sobie z nimi rady gdy ich spotkają jest bez sensu. Poza tym, lokomotywa, z którą można wbiec w tłum i zabić czterech ludzi po czym sobie wyjść jak nigdy nic (bo już nikt nie żyje zazwyczaj) to już moim zdaniem lekka przesada.

 

 Pozwoliłem sobie przeprowadzić małą ankietę, a jej wyniki przedstawię poniżej:

 

  • Większość z zapytanych zadecydowała, że najsilniejszym obecnie karabinem jest Famas. Mniej głosów uzyskało SG, ale uważam, że powinno również zostać tutaj wymienione.
  • Nie ma najgorszego karabinu. Ciężko w to uwierzyć, ale każdy z ankietowanych wybrał inną broń, choć na wyróżnienie zasługuje AUG, bo zyskał aż 2 głosy, u boku Galila.
  • Na pytanie "Jaką broń najchętniej wyrzuciłbyś z naszego TTT?" uzyskałem odpowiedzi takie jak (tutaj pozwoliłem sobie zacytować niektórych. Mam nadzieję, że nie będą mieć mi tego za złe):

- "M14 Shooty"

- "m14"

- "AUTOPOMPA"

- "Galila"

- "karabinki z dupy w sklepie T te słabie weisz ktore"

- "berety bo są bezuzyteczne"

- "Odpowiedz "żadną" istnieje?"

- "Lokomotywę, jeśli mówimy o zwykłych broniach, a ze sklepu zdrajców minę zbliżeniową. Detektywi i tak mało mają, nie ma co usuwać"

 

Podsumowując: Z ankiety wynika, że niektóre bronie trzeba stanowczo poprawić, a niektóre - znerfić, a więc przejdźmy do tego, czyli jak widzę potencjalne zmiany:

 

 1. KARABINY I KARABINKI:

  • Famas dostanie lekko zmniejszone obrażenia.
  • SG otrzyma leciutko zmniejszone obrażenia.
  • Galil dostanie zmniejszony rozrzut.
  • Vector otrzyma lekko zwiększoną szybkostrzelność.
  • AUG dostanie zmniejszony odrzut, zwiększoną szybkostrzelność.

 2. STRZELBY:

  • Autopompa dostanie minimalnie zmniejszoną szybkostrzelność (c'mon, to prawie strzela z prędkością AUGa).
  • Pompa dostanie zmniejszony magazynek do 7.
  • Lokomotywa zostanie usunięta.

 

 Wielu z was, zastanawia się pewnie teraz "Ale jak to?! Lokomotywa?!". Otóż to, lokomotywa zostanie usunięta i wymieniona na inną broń, którą znajdziecie poniżej. 

 

 

  • Double Barrel - Jest to właśnie moja propozycja zamiennika za lokomotywę. Ma dwa razy mnie pocisków, możliwość wystrzelenia obu na raz, zbliżone obrażenia oraz długie przeładowanie. Brzmi jak świetne zastąpienie lokomotywy w odświeżonym i czystym stylu.

 

  • PP19 Bizon - Nowy, świeży (tak, słówko świeży i jego synonimy od tego momentu będzie się powtarzało co drugie zdanie) PM, czyli coś, co moim zdaniem jest tutaj potrzebne. Jak mówiłem, wielu graczy gra z strzelbami, a dzięki tej broni może ktoś się zainteresuje innym typem broni, niż właśnie te shotguny.

 

  • Raging Bull - Coś, co na obecną chwilę mogłoby przyciągnąć uwagę. Tak jak wyżej napisałem, wielu graczy zwraca uwagę tylko na Deagla i kiedy go widzi, myśli tylko o tym, że najchętniej by wymienił swoją broń, co z resztą chwilę później robi na właśnie pustynnego orzełka. Poprzez dodanie innych i świeżych pistoletów, możemy zainteresować gracza innymi zabawkami, a nie tylko Desert Eaglem. 

 

  • Pocket Rifle - Ta broń tak właściwie to dla mnie niewiadoma. Z jednej strony, brzmi spoko, z drugiej, wydaje się być zbyt mocne. Co każdy strzał trzeba przeładować, co zajmuje trochę czasu oraz bije znacznie mniejsze obrażenia od zwykłej snajperki, natomiast strzał w głowę zapewnia śmierć.

 

 

 Wszystkie z poniższych broni nie były przeze mnie testowane, a sam bazuję tylko na ich opisach, natomiast proponuję je tutaj, ponieważ chciałbym odnowić trochę to co jest obecnie na serwerze kilkoma nowymi pomysłami oraz zmianami.

 

 Na koniec chciałbym podziękować wszystkich osobom, które wzięły udział w ankiecie, oraz wszystkim osobom, które wypowiedzą się w tym temacie i porozmawiają trochę o tym, co zaproponowałem. Ba, może sami nawet zaproponują swoje zmiany, które tutaj przegadamy!

 

 Dodatkowo, chciałbym wam zadać pytanie, na które możecie odpowiedzieć niżej: Co najchętniej zrobilibyście z M14?

 

Pozdrawiam,

Szejdi.

Edytowane przez Szjdss
Literówka.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tomislav   
Napisano (edytowane)

Ciekawe, kto napisał "AUTOPOMPA" i to jeszcze capslockiem :>

 

W sumie sam chciałem taki temacik napisać, toteż fajnie że mogę dodać swoje słówko. Więc zaczynając:

 

1. Autopompa/pompa

Według mnie ta broń jest lekkim żarcikiem. Jakim prawem broń z szybkostrzelnością - jak to Szejdi wspomniał - AUG'a może zabijać na strzał, nawet za 170 dmg? Tutaj według mnie właśnie ta broń powinna wylecieć zamiast lokomotywy. Szczerze co z tego jak masz 7 naboi i większy rozrzut niż wcześniej, jak nadal jesteś w stanie zabić 7 typa w ciągu 10 sekund. Jak dla mnie absurd. Były próby balansowania tej broni, ale ludziom zaczęło to nie pasować - dobra, fajnie jest sobie "pójść na łatwiznę", ale jeśli ludzie mający przynajmniej z 200h przegranych na serwie mają 170h przegranych z autopompą to błagam... Z pompą zresztą jest podobnie, tylko, że jej przeładowanie jest 1,5 tyle co autopompy - dmg ten sam, a rozrzut nie wiem czy nie mniejszy. Warto by było znaleźć na miejsce tych strzelb jakieś zamienniki, które nie będą żartem i nie będą one-hitować na lewo i prawo. Jak będzie balans pomp, to gracze pozwolą na co najmniej lekkie zbicie dmg i szybkostrzelność zmniejszyć o 0,1 s, a potem i tak będą chcieli do tego wrócić. Chyba, że wyjściem będzie mocny rebalans tych broni, gdzie nie będzie można one-hitować. Ewentualnie z pompy, kiedy trafisz wszystkim w głowę, ale z lekko zmniejszoną szybkostrzelnością

 

2. Lokomotywa

Kolejna broń, którą warto by wrzucić na tą listę. Jest to kolejny łatwy one-shot z którym idziesz na lewo i prawo i zabijasz polowe serwera. W odróżnieniu od pomp, tę broń bardziej bym widział w sklepie traitora - wydaje mi się, że miała by tam świetny potencjał.

 

3. SG-552

Tutaj tylko chciałbym się nie zgodzić, bo broń ta jest jedną z najbardziej zbalansowanych ;)

 

4. Vector

Zwiększać mu szybkostrzelność ;o? On już strzela jak oszalały - większy problem bym widział z jego dmg w ciało.

 

5. Pocket rifle

Według mnie skoro ta broń jest słabo widoczna mogłaby być kiepskim pomysłem, nie oszukujmy się ale na serwerze większość ludzi to już nie Sherlockowie. Tutaj byłbym przeciw.

 

------------ Odnośnie niewymienionych broni ------------

 

1. Mina zbliżeniowa

Fajnym usprawnieniem byłaby sama widoczność dla traitorów na radarze, że tak powiem oraz nie zabijanie poprzez nią traitorów.

 

2. Human turret

Jakże mógłbym o tym nie wspomnieć...

Szybkostrzelność, dmg są lekką przesadą według mnie. Warto jeszcze powiedzieć o samym przeobrażaczu - jak chcesz to strzelisz z prędkością HUGE'a i nikt się nawet nie zorientuje - tym bardziej ty sam. 2 strzały z taką prędkością = 1 strzał, co możemy pięknie porównać do słynnego golden deagle, który z tego co wiem ma tonę przeciwników, jednak taki deagle już nie ma, bo trzeba przecież oddać 2 strzały. Szkoda tylko, że jeszcze zabija każdego dookoła przez co: Przeobrażacz > Golden Deagle. Dla mnie to jest po prostu broken i tyle.

 

3. M4A1 oraz M14 (pomysł by Anal)

Jak wiemy lub nie - M14 to generator hitboxów przynajmniej ja to odczuwam w taki sposób i tutaj spodobał mi się pomysł Anala podczas małej dyskusji z nim. Według mnie tę broń warto by zamienić na M4A1, które w odróżnieniu do M16 miałoby zdecydowanie większy rozrzut oraz większą szybkostrzelność. Warto by też zmniejszyć dmg w odróżnieniu do M16.

 

4. M9K pack

Laki już pisał o tym jako o fixie hitboxów. Nie jest to zły pomysł aby sprawdzić jego metodę i sprawdzić czy działa:

Ale również warto by też dodać same bronie z tamtejszego packa. Myślę, że coś nowego zdecydowanie by mogło wpłynąć fajnie na rozgrywkę typu SCAR, itp.

 

 

 

No, chyba to na tyle z mojej strony. Na razie nic więcej mi nie wpada do głowy, także również zapraszam do dyskusji na temat i Szejdiego i moich pomysłów ;)

 

Pozdrawiam,

Tomislav

 

 

 

Edytowane przez Tomislav
Pocket rifle

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Double Barrel to rozumiem, że chodzi o to, że normalny strzał to 50% dmg lokomotywy, a drugi tryb strzału to wystrzelenie 2 pocisków na raz zadając 100% dmg lokomotywy?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
D.ツ   
Napisano (edytowane)

Chciałbym zaznaczyć, że bronie nie powinny być równe. Znalezienie odpowiedniej mocnej broni to też część rozgrywki, zrównanie wszystkiego nie ma sensu.

Jedynym problemem shotgunów nie jest DMG tylko brak falloffu(w gmodzie w domyslnym systemie broni nie ma opcji do ustawienia jak bardzo dmg spada po jakimś dystansie). WG mnie shotguny powinny być zwyczajnie wolniejsze aniżeli zadawać mniejszy DMG, nie bez powodu są bronią bardzo silną na krótki dystans i beznadziejną na daleki.

EDIT: Według mnie powinno być więcej szybkich i celnych broni w których damage jest mały(typowo broń którą opłaca się headshotować). Chodzi mi o zróżnicowanie sytuacji na którą dana broń może być efektywna, a nie same zrównanie ich.

Ah, jeszcze co do hitboxów to ich zwyczajnie nie da się naprawić. TTT powstało jako gamemode pisany na konkurs i nigdy nie pozbyło się masy kodu który zwyczajnie spowalnia serwer. Ponadto wszystkie bronie w TTT to nie są bronie silnika source, są to bronie pisane w lua przez co sa jeszcze wolniejsze(nie wspominając o tym, że animacje w TTT sie desyncują i dlatego są głównie problemy z  hitboxami)

 

Sprostowanie: Niektóre bronie używają domyslnego systemu SWEPów który poprzez lua odwołuje się do source(dalej wystepuje delay w związku z użyciem LUA) i te SWEPy maja fallof dmg, chodzi po prostu o to że my nic z tym zrobić nie możemy, nie da sie go zmienić.

Edytowane przez D.ツ

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Death   
35 minut temu, D.ツ napisał:

Chciałbym zaznaczyć, że bronie WG mnie shotguny powinny być zwyczajnie wolniejsze aniżeli zadawać mniejszy DMG, nie bez powodu są bronią bardzo silną na krótki dystans i beznadziejną na daleki

Beznadziejną na daleki dystans? Toć autopompa działa jak wiatrówka i nie raz to podkreślałem :3 Świetnie się dobija czerwonych ludzików z pompki stojąc 500m dalej (Niczym łowca do dzika)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tácõ   
Napisano (edytowane)
16 godzin temu, Szjdss napisał:

Lokomotywa zostanie usunięta.

Świetny pomysł, lecz jest jedno ale, lokomotywa na serwerze ma od groma zwolenników i nie sądzę żeby usunięcie jej było proste. 

 

16 godzin temu, Szjdss napisał:

Pocket Rifle - Ta broń tak właściwie to dla mnie niewiadoma. Z jednej strony, brzmi spoko, z drugiej, wydaje się być zbyt mocne. Co każdy strzał trzeba przeładować, co zajmuje trochę czasu oraz bije znacznie mniejsze obrażenia od zwykłej snajperki, natomiast strzał w głowę zapewnia śmierć.

Równie dobrze można by to nazwać Desert Eagle v2, nie widzę w tym żadnego sensu.

 

16 godzin temu, Szjdss napisał:

Double Barrel - Jest to właśnie moja propozycja zamiennika za lokomotywę. Ma dwa razy mnie pocisków, możliwość wystrzelenia obu na raz, zbliżone obrażenia oraz długie przeładowanie. Brzmi jak świetne zastąpienie lokomotywy w odświeżonym i czystym stylu.

Chyba najlepszy zamiennik za broń masowego zniszczenia (czyt. Loco). Jestem Za.

 

16 godzin temu, Tomislav napisał:

1. Mina zbliżeniowa

Fajnym usprawnieniem byłaby sama widoczność dla traitorów na radarze, że tak powiem oraz nie zabijanie poprzez nią traitorów.

W wersji 2.96, która jeszcze nie ujrzała światła dziennego jest o tym wzmianka, a także o innych nowościach.

 

16 godzin temu, Szjdss napisał:

Dodatkowo, chciałbym wam zadać pytanie, na które możecie odpowiedzieć niżej: Co najchętniej zrobilibyście z M14?

Według mnie najlepszym rozwiązaniem byłoby zmniejszenie szybkostrzelności i rozrzutu tak żeby zachowywała się jak standardowy karabin wyborowy.

 

Co do propozycji nowych broni to:

-Beretta - Broń ze średnią szybkostrzelnością i średnimi obrażeniami, lecz 2 strzały w głowę są śmiertelne. Moim zdaniem przykuła by uwagę ludzi. 

-MP7 - PM z dużą szybkostrzelnością lecz małym dmg, tak aby śmierć nie była ani za szybka, ani za wolna.

-AR15 - Chętnie bym zobaczył jakąś broń, prócz Vectora z możliwościami użycia celownika ACOG (tak wiem że vector posiada celownik holograficzny).

 

Co do broni klasowych to:

Dete/Traktor

-Jarete - Substancja chyba wszystkim znana z gry Team Fortress 2. Osoba oblana substancją dostaje 2x dmg.

 

Oczywiście nie mogłem pominąć upragnionego przez wszystkich graczy:

Defibrylator

 

 

 

Edytowane przez Tácõ

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tomislav   

Wszystko wyżej bym się zgodził poza jedną jedyną rzeczą... Defibrylator. Zresztą myślę, że nie tylko ja ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Szjdss   
10 godzin temu, unsuitable napisał:

Double Barrel to rozumiem, że chodzi o to, że normalny strzał to 50% dmg lokomotywy, a drugi tryb strzału to wystrzelenie 2 pocisków na raz zadając 100% dmg lokomotywy?

 

 Niedokładnie to miałem na myśli, zakładałem że pojedynczy wystrzał będzie zadawał ~75 obrażeń, za to podwójny 150, chociaż patrząc na to inaczej to nasze pomysły są bardzo zbliżone.

 

2 godziny temu, Tácõ napisał:

Świetny pomysł, lecz jest jedno ale, lokomotywa na serwerze ma od groma zwolenników i nie sądzę żeby usunięcie jej było proste. 

 

 Chciałbym spytać teraz wszystkich, którzy mieliby coś przeciwko - jeżeli wejdziecie do restauracji i zamówicie danie, którego jeszcze nigdy w życiu nie jedliście, to powiecie, że jest nie dobre i wam nie smakuje? Zmiany powinny być, a nawet jak nie przypadną do gustu, można wszystko naprawić i wrócić z powrotem do lokomotywy i poprzednich statystyk.

 

2 godziny temu, Tácõ napisał:

Równie dobrze można by to nazwać Desert Eagle

 

 Desert Eagle nie ma takiego celownika i aż tak precyzyjnych strzałów, oraz w ciało zadaje ~50 obrażeń, w przeciwieństwie do tej broni, która zadawałaby ~25 (tutaj łap linka do oryginalnego addonu, który zawiera tą broń niestety w paczce). ; )

 

2 godziny temu, Tácõ napisał:

-Beretta - Broń ze średnią szybkostrzelnością i średnimi obrażeniami, lecz 2 strzały w głowę są śmiertelne. Moim zdaniem przykuła by uwagę ludzi. 

-MP7 - PM z dużą szybkostrzelnością lecz małym dmg, tak aby śmierć nie była ani za szybka, ani za wolna.

-AR15 - Chętnie bym zobaczył jakąś broń, prócz Vectora z możliwościami użycia celownika ACOG (tak wiem że vector posiada celownik holograficzny).

 

Co do tych broni, nie mam nic przeciwko Berretce i AR15, z MP7 bym się wstrzymał, jakoś mi nie siada, ale cóż.

 

2 godziny temu, Tácõ napisał:

Co do broni klasowych to:

Dete/Traktor

-Jarete - Substancja chyba wszystkim znana z gry Team Fortress 2. Osoba oblana substancją dostaje 2x dmg.

 

 Jestem przeciw, bronie z TFa nie pasują do TTT i są głupim pomysłem (tak samo jestem przeciw kanapce dla zdrajcy, mamy już kurczaka i kanibalizm, po co więcej tego leczenia?). 

Myślę, że ten item będzie dawał zdrajcą zbyt wielką przewagę.

 

2 godziny temu, Tácõ napisał:

Oczywiście nie mogłem pominąć upragnionego przez wszystkich graczy:

Defibrylator

 

 Razem w pakiecie z JetPackiem, Grapling Hookiem oraz Zombie Potionem. ; )

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Mi wszystko pasuje,

ale lokomotywę jednak zostawcie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jakbu   

Na ten moment odniosę się jedynie do listy potencjalnych zmian. Z propozycji jedynie ta do Galila wydaje się sensowna, natomiast reszta... nie tędy droga moim zdaniem.

 

Co do M14 - zostawić tak jak jest. Ma bardzo losowy rozrzut ale strzał w głowę zabiera prawie całe HP.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wam z tymi brońmi ciężej dogodzić niż kobiecie. Był nerf pomp, 3/4 serwera się popłakało, teraz znowu pompy za mocne. W każdej grze będzie broń mocniejsza (pompy, FAMAS itp.) 'skillowa' (mająca duży potencjał do zabijania, tylko mało kto umie z niej korzystać np. M16, Scout, M24) i crap (HUGE). 

 

Tę sytuację można porównać do takiej, w której Valve znerfiłoby M4 i AK w CS:GO, bo to najczęściej używana broń. Nerf jednej spowoduje, że inna stanie się popularniejsza i znowu zaczniecie narzekać. Dlatego najlepiej zostawić to tak jak jest.

 

Jedyne co mogłoby zostać wzięte pod lupę to splash DMG odłamkowego. Lethal Range jest delikatnie przesadzony.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Szjdss   
35 minut temu, K do Y do L do E napisał:

Był nerf pomp, 3/4 serwera się popłakało

 

 Kto płakał, ten płakał. Ja nigdy nie byłem zwolennikiem tej broni, jedyny shotgun z którego korzystam, to lokomotywa, bo jest po prostu zbyt silna, i to mi właśnie w niej najbardziej przeszkadza.

 

39 minut temu, K do Y do L do E napisał:

Tę sytuację można porównać do takiej, w której Valve znerfiłoby M4 i AK w CS:GO, bo to najczęściej używana broń

 

 W CSie sprawa wygląda trochę inaczej - te bronie są silniejsze niż taki np. bizon, bo są po prostu droższe. No nie powiesz mi chyba, że gdybyś miał do wyboru Maca albo M4 po tej samej cenie, to wybrałbyś Maca.

 

Godzinę temu, jakbu napisał:

Z propozycji jedynie ta do Galila wydaje się sensowna

 

 

Masz rację, przesadziłem trochę z niektórymi zmianami i po namyśle, skreśliłbym te, dotyczące Famasa, Vectora i SG.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
AlanWake   
Napisano (edytowane)

Wszystko fajnie, ale jedyne co bym zmienił to, żeby inne bronie niż shotguny i mp5 były grywalne. Sytuacja strzelam z galila typowi w plecy full auto, a on się odwraca i strzela mi raz z lokomotywy. Dlatego fajnie by było zobaczyć nowe bronie albo nowy balans broni. Z 2 lata temu Yor proponował usunać galila a wrzucic aksu: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=422362359, albo inna broń z m9k packa np. scar.

 

 

Edytowane przez AlanWake

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego po prostu od nowa nie wybrać broni i zrobić balans? Zawsze się server się trochę ożywi bo nowe spluwy, wszyscy przyjdą testować itp.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz


×