Skocz do zawartości

PanDaJaPolicze

Świeżak
  • Zawartość

    1
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O PanDaJaPolicze

  • Tytuł
    Świeżak totalny

Informacje

  • Płeć
    Nie wiem, nie powiem
  • Skąd:
    PWR
  • O mnie
    Studiuję na: PWR
    Wydział: Matematyka
    Kierunek: Matematyka Stosowana.

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. PanDaJaPolicze

    balans

    Witam Nie czułem potrzeby wcześniejszego założenia konta, jednak pokazane wyżej informacje zmusiły mnie do tego. Wnioski i wartości wyjęte prosto z powietrza są niedopuszczalne w sytuacji, gdy chcemy coś udowodnić. Chciałbym to wam pokazać tworząc banalne wyprowadzenie, jak naprawdę wygląda sprawa z nowym i starym Deaglem, a także starym AK, które zostało użyte jako przykład. Możliwości AK47: 30 - Ilość naboi w magazynku AK47 20% - Szansa dla każdego z pocisków na trafienie w głowę, dla przeciętnego gracza. Czysto matematyczny przypadek: Korzystając z 20% prawdopodobieństwa otrzymamy 6 kul, które trafią w głowę. Stąd ilość naszych zabić wzrasta z 0 do 6. 30-6=24 - tyle naboi pozostanie w magazynku do przydzielenia pozostałym graczom, z czego żadna kula nie trafi już w głowę. Proporcje torso do głowy podstawowego modelu gracza w grze Garry’s mod tryb Trouble in Terrorist Town są większe niż 5:1, więc mamy pewność na trafienie w torso, więc możemy bez obaw założyć, że pozostałe pociski trafią w torso. Jednakże, aby przybliżyć nasze badanie do sytuacji na serwerze powiemy, że 2 kule poleciały w powietrze nie zadając obrażeń. Pozostajemy z 22 nabojami, które z pewnością trafią w torso. Korzystając z plików serwerowych otrzymujemy informację, że strzał w torso zadaje 20 obrażeń. Więc potrzebujemy 4 kul, aby nie ponosić żadnego ryzyka związanego z odbieraniem zdrowia calu. 22/4=5 r.2 Więc ilość zdobytych zabić wzrasta o kolejne 5. Więc mamy już na swoim koncie 11 zabójstw po wypróżnieniu jednego magazynka. W BCS (Best Case Scenario) doprowadzamy do masowego mordu w czasie 26*0,1 = 2,6 sekundy. Patrząc na WCS (Worst Case Scenario) czas wynosi zaledwie 2,8 sekundy. Jednak w obu przypadkach pozostajemy z dwoma nabojami w magazynku. Biorąc podane powyżej szanse na śmierć przy każdej nietrafionej kuli (30%) otrzymujemy wynik 11 zabić, dwa zapasowe naboje w magazynku i posiadamy spore szanse na przeżycie. Rozpatrzmy teraz możliwości broni podręcznej Deagle: 7 - Ilość naboi w magazynku Deagle 30% - szansa dla każdego z pocisków na trafienie w głowę, dla przeciętnego gracza. Czysto matematyczny przypadek: Korzystając z 30% prawdopodobieństwa otrzymamy 1 kulę, która trafi w głowę. Stąd ilość naszych zabić wzrasta z 0 do 1. 7-1=6 - tyle naboi pozostanie w magazynku do przydzielenia pozostałym graczom, z czego żadna kula nie trafi już w głowę. Proporcje torso do głowy podstawowego modelu gracza w grze Garry’s mod tryb Trouble in Terrorist Town ciągle takie same, mamy pewność na trafienie w torso, więc możemy bez obaw założyć, że pozostałe kule trafią w torso. Biorąc pod uwagę fakt, że deagle jest bronią jednostrzałową, a nie automatyczną, to możemy założyć iż każdy pocisk trafi cel. Pozostajemy z 6 kulami, które z pewnością trafią w torso. Korzystając z plików serwerowych otrzymujemy informację, że strzał w torso zadaje 37 obrażeń. Więc potrzebujemy 3 kul, aby nie ponosić żadnego ryzyka związanego z odbieraniem zdrowia kolejnego celu. 6/3=2 Więc ilość zdobytych zabić wzrasta o kolejne 2. Więc mamy już na swoim koncie 3 zabójstwa po wypróżnieniu jednego magazynka. W BCS (Best Case Scenario) doprowadzamy do śmierci 3 graczy w czasie 4,2 sekundy BCS = WCS ponieważ nie zakładamy błędu strzału. Ocena ryzyka za pomocą wskaźnika ryzyka - Risk Score Ocena ryzyka poszczególnych sytuacji może być opisana jako iloczyn S - możliwych skutków (następstw) sytuacji, E - częstości wystąpienia danego zagrożenia wobec osób oraz P - prawdopodobieństwa wystąpienia danego zdarzenia. Dla poszczególnych sytuacji opisanych w powyższym poście, można stwierdzić następujące wartości wskaźnika ryzyka: Sytuacja nr 1 - Deagle: Dla obu sytuacji możliwym końcowym skutkiem wydarzenia jest śmierć jednostki - przyjmuje się dla niej wartość S = 15. Narażenie jest rutynowe i występuje codziennie, więc przyjmuje niestety najwyższą możliwą wartość E - 10 jako przykład stałej ekspozycji na zagrożenie. Prawdopodobieństwo zostało przyjęte jak wyżej opisane na 90%, czyli 0,9. Daje nam to następujący wynik: S*E*P= 135 Taki wskaźnik wskazuje nam na istotne ryzyko i zalecane są działania mające na celu zmniejszyć tą wartość. Sytuacja nr 2 - Stary AK Wszystkie wartości przyjmuje się jak wyżej za wyjątkiem prawdopodobieństwa, bez zbędnych słów wychodzi nam następujący wynik: S*E*P = 45 Jest to znacznie mniejsze ryzyko niż w przypadku Deagla, które nie wymaga żadnych działań dla zmniejszenia tej wartości. Reasumując widzimy, że zmiany w deagle były zmianami na dobre. Nadmierne możliwości tej broni podręcznej były czymś prawie niedopuszczalnym, przez co reszta broni z tej kategorii była zwyczajnie od niej gorsza. Wysokie ryzyko starej wersji tej broni nie przejawia się w tym, jak łatwo, niezależnie od stanu karmy danego gracza, można było zabijać innych graczy. Jako broń nieautomatyczna średnia celność strzałów jest większa od broni automatycznych, przez co zabijanie 1 strzałem jest prostsze taką bronią, aniżeli automatyczną. Jeśli mówimy o nowym Deaglu, jest on prawie identyczny pod względem obrażeń przy strzałach w ciało i gorszy pod względem strzałów w głowę - ma on jednak wystarczająco duże obrażenia, aby dobijać chociaż minimalnie ranne cele. P.S. Mam nadzieję, że rozjaśniłem trochę sytuacje porównaniem starej wersji tej broni do nowej i nie pojawi się już więcej stanowisk bez żadnych sensownych argumentów na ten temat. Bibliografia: W.Krysicki i inni - Rachunek Prawdopodobieństwa i statystyka matematyczna Sheldon M. Ross - First Course in Probability Nassim Nicholas Taleb - Fooled by Randomness: The Hidden Role of Chance in Life and in the Markets Richard J Trudeau - Introduction to Graph Theory W.D. Wallis - Magic Graphs Post wyżej (wartości prawdopodobieństw - wierzę, że kolega Tomislav mimo wszystko nie wziął przypadkowych wartości i nie podawał ich jako prawda absolutna) Poniżej załączam grafy do bardziej złożonego pojęcia sytuacji. Analizę poniższych statystyk pozostawiam osobom chętnym, a niezdecydowanych serdecznie zachęcam do zagłębienia się w udostępnione grafy. Link do dokumentu excel z grafami (dysk google)
×