Jump to content

PanDaJaPolicze

Świeżak
  • Content Count

    1
  • Joined

  • Last visited

About PanDaJaPolicze

  • Rank
    Świeżak totalny

Informacje

  • Płeć
    Nie wiem, nie powiem
  • Skąd:
    PWR
  • O mnie
    Studiuję na: PWR
    Wydział: Matematyka
    Kierunek: Matematyka Stosowana.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. PanDaJaPolicze

    balans

    Witam Nie czułem potrzeby wcześniejszego założenia konta, jednak pokazane wyżej informacje zmusiły mnie do tego. Wnioski i wartości wyjęte prosto z powietrza są niedopuszczalne w sytuacji, gdy chcemy coś udowodnić. Chciałbym to wam pokazać tworząc banalne wyprowadzenie, jak naprawdę wygląda sprawa z nowym i starym Deaglem, a także starym AK, które zostało użyte jako przykład. Możliwości AK47: 30 - Ilość naboi w magazynku AK47 20% - Szansa dla każdego z pocisków na trafienie w głowę, dla przeciętnego gracza. Czysto matematyczny przypadek: Korzystając z 20% prawdopodobieństwa otrzymamy 6 kul, które trafią w głowę. Stąd ilość naszych zabić wzrasta z 0 do 6. 30-6=24 - tyle naboi pozostanie w magazynku do przydzielenia pozostałym graczom, z czego żadna kula nie trafi już w głowę. Proporcje torso do głowy podstawowego modelu gracza w grze Garry’s mod tryb Trouble in Terrorist Town są większe niż 5:1, więc mamy pewność na trafienie w torso, więc możemy bez obaw założyć, że pozostałe pociski trafią w torso. Jednakże, aby przybliżyć nasze badanie do sytuacji na serwerze powiemy, że 2 kule poleciały w powietrze nie zadając obrażeń. Pozostajemy z 22 nabojami, które z pewnością trafią w torso. Korzystając z plików serwerowych otrzymujemy informację, że strzał w torso zadaje 20 obrażeń. Więc potrzebujemy 4 kul, aby nie ponosić żadnego ryzyka związanego z odbieraniem zdrowia calu. 22/4=5 r.2 Więc ilość zdobytych zabić wzrasta o kolejne 5. Więc mamy już na swoim koncie 11 zabójstw po wypróżnieniu jednego magazynka. W BCS (Best Case Scenario) doprowadzamy do masowego mordu w czasie 26*0,1 = 2,6 sekundy. Patrząc na WCS (Worst Case Scenario) czas wynosi zaledwie 2,8 sekundy. Jednak w obu przypadkach pozostajemy z dwoma nabojami w magazynku. Biorąc podane powyżej szanse na śmierć przy każdej nietrafionej kuli (30%) otrzymujemy wynik 11 zabić, dwa zapasowe naboje w magazynku i posiadamy spore szanse na przeżycie. Rozpatrzmy teraz możliwości broni podręcznej Deagle: 7 - Ilość naboi w magazynku Deagle 30% - szansa dla każdego z pocisków na trafienie w głowę, dla przeciętnego gracza. Czysto matematyczny przypadek: Korzystając z 30% prawdopodobieństwa otrzymamy 1 kulę, która trafi w głowę. Stąd ilość naszych zabić wzrasta z 0 do 1. 7-1=6 - tyle naboi pozostanie w magazynku do przydzielenia pozostałym graczom, z czego żadna kula nie trafi już w głowę. Proporcje torso do głowy podstawowego modelu gracza w grze Garry’s mod tryb Trouble in Terrorist Town ciągle takie same, mamy pewność na trafienie w torso, więc możemy bez obaw założyć, że pozostałe kule trafią w torso. Biorąc pod uwagę fakt, że deagle jest bronią jednostrzałową, a nie automatyczną, to możemy założyć iż każdy pocisk trafi cel. Pozostajemy z 6 kulami, które z pewnością trafią w torso. Korzystając z plików serwerowych otrzymujemy informację, że strzał w torso zadaje 37 obrażeń. Więc potrzebujemy 3 kul, aby nie ponosić żadnego ryzyka związanego z odbieraniem zdrowia kolejnego celu. 6/3=2 Więc ilość zdobytych zabić wzrasta o kolejne 2. Więc mamy już na swoim koncie 3 zabójstwa po wypróżnieniu jednego magazynka. W BCS (Best Case Scenario) doprowadzamy do śmierci 3 graczy w czasie 4,2 sekundy BCS = WCS ponieważ nie zakładamy błędu strzału. Ocena ryzyka za pomocą wskaźnika ryzyka - Risk Score Ocena ryzyka poszczególnych sytuacji może być opisana jako iloczyn S - możliwych skutków (następstw) sytuacji, E - częstości wystąpienia danego zagrożenia wobec osób oraz P - prawdopodobieństwa wystąpienia danego zdarzenia. Dla poszczególnych sytuacji opisanych w powyższym poście, można stwierdzić następujące wartości wskaźnika ryzyka: Sytuacja nr 1 - Deagle: Dla obu sytuacji możliwym końcowym skutkiem wydarzenia jest śmierć jednostki - przyjmuje się dla niej wartość S = 15. Narażenie jest rutynowe i występuje codziennie, więc przyjmuje niestety najwyższą możliwą wartość E - 10 jako przykład stałej ekspozycji na zagrożenie. Prawdopodobieństwo zostało przyjęte jak wyżej opisane na 90%, czyli 0,9. Daje nam to następujący wynik: S*E*P= 135 Taki wskaźnik wskazuje nam na istotne ryzyko i zalecane są działania mające na celu zmniejszyć tą wartość. Sytuacja nr 2 - Stary AK Wszystkie wartości przyjmuje się jak wyżej za wyjątkiem prawdopodobieństwa, bez zbędnych słów wychodzi nam następujący wynik: S*E*P = 45 Jest to znacznie mniejsze ryzyko niż w przypadku Deagla, które nie wymaga żadnych działań dla zmniejszenia tej wartości. Reasumując widzimy, że zmiany w deagle były zmianami na dobre. Nadmierne możliwości tej broni podręcznej były czymś prawie niedopuszczalnym, przez co reszta broni z tej kategorii była zwyczajnie od niej gorsza. Wysokie ryzyko starej wersji tej broni nie przejawia się w tym, jak łatwo, niezależnie od stanu karmy danego gracza, można było zabijać innych graczy. Jako broń nieautomatyczna średnia celność strzałów jest większa od broni automatycznych, przez co zabijanie 1 strzałem jest prostsze taką bronią, aniżeli automatyczną. Jeśli mówimy o nowym Deaglu, jest on prawie identyczny pod względem obrażeń przy strzałach w ciało i gorszy pod względem strzałów w głowę - ma on jednak wystarczająco duże obrażenia, aby dobijać chociaż minimalnie ranne cele. P.S. Mam nadzieję, że rozjaśniłem trochę sytuacje porównaniem starej wersji tej broni do nowej i nie pojawi się już więcej stanowisk bez żadnych sensownych argumentów na ten temat. Bibliografia: W.Krysicki i inni - Rachunek Prawdopodobieństwa i statystyka matematyczna Sheldon M. Ross - First Course in Probability Nassim Nicholas Taleb - Fooled by Randomness: The Hidden Role of Chance in Life and in the Markets Richard J Trudeau - Introduction to Graph Theory W.D. Wallis - Magic Graphs Post wyżej (wartości prawdopodobieństw - wierzę, że kolega Tomislav mimo wszystko nie wziął przypadkowych wartości i nie podawał ich jako prawda absolutna) Poniżej załączam grafy do bardziej złożonego pojęcia sytuacji. Analizę poniższych statystyk pozostawiam osobom chętnym, a niezdecydowanych serdecznie zachęcam do zagłębienia się w udostępnione grafy. Link do dokumentu excel z grafami (dysk google)
×