Jump to content
Kanade

Przyszłość breacha

Recommended Posts

Gdy robiłem breacha to myślałem o gameplayu jak z SCP:CB, duża mapa, trudno coś znaleść, jest klimat.

Z założenia tryb miał być grany w 12 osób max a wyszło 50 od azusa i nie jest to tryb jaki ja chciałem, tutaj to jest walka o przetrwanie gdzie wszędzie gdzie nie pójdziesz ktoś jest i coś sie dzieje, nie ma tej atmosfery jak z SCP:CB. Myślałem nad zrobieniem nowego breacha, na maksymalnie 12/16 graczy gdzie każdy by wybierał swoją postać która ma unikalne statystyki, imie i nazwisko, historie, model postaci i pozycje spawnu. Tryb byłby grany na serwerze z whitelistą, mogliby grać tylko zaufani gracze którzy umieliby chociaż troche roleplay (nie dałoby się grać w to na publicznym serwerze). Gdy byłoby tyle graczy to nie było by takiego zamieszania i myśle, że fajniej by się grało.

Myślałem też o jakiś rzeczach, żeby gra miała lepszy klimat ale nie wiem dokładnie co, może jakieś losowe eventy na mapie, np. gdzieś uwalnia sie gas, albo drzwi sie blokują i nie da sie ich otworzyć.

Do tego projektu potrzebuje propozycji, jak można by to zrobić i co dodać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajny pomysł popieram :-) 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pewno celem tej rozgrywki byłoby wydostanie się z placówki. Osobiście uważam, że jeśli naprawdę ma to być jak klimat z Containment Breach, to gracze nie powinni wcielać się w mtf czy scp. Zostaliby oni zastąpieni AI, które by po prostu blokowało nam drogę do wyjścia.

Jedynymi przedmiotami byłyby przedmioty chroniące przed scp, karty, s-nav, krople do oczu, itd. Nie byłoby broni ni dostępu do niej. Jedynym sposobiem na zabicie przeciwnej drużyny byłoby zamknięcie ich w śmiercionośnych pułapkach.Występowałyby dwie frakcje: naukowcy i klasa D(ewentualnie klasy ogólnie). Każdy naukowiec miałby inną kartę dostępu, inne stanowisko. Klasa D by się normalnie respiła w celach, chyba że dodane zostaną inne klasy. Gracze przeciwnych drużyn mogliby między sobą współpracować, lecz wygrają Ci, którzy pierwsi się wydostaną. Mapa zawierałaby zeskryptowane eventy tak jak to np. jest w horror mapach.

 

Taki tryb wystarczyłby na góra 16 osób i niebyłby bałaganem tak jak to jest na #1.

Największym problemem byłaby długość przechodzenia takiej mapy. Jeśli chcemy mieć w pełni świat CB to optymalnie 2 godziny by jedna sesja zajęła.

 

AI mogłoby działać jak to działają przeciwnicy w dosyć popularnym modzie do tfa "slender fortress" autorstwa Glubbable. Oczywiście w wyznaczonych odstępach czasowych.

Ich spotykalność zmalałaby wraz z wtargnięciem MTF AI do placówki. 

 

Tak to sobie wyobrażam.

 

 

Edited by Mifil
Rozwinięcie myśli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezeli sposob przejdzie to sie zglaszam jako osoba dosc doswiadczona z gra RP.

 

@Mifil condo SCP jako AI to dobry pomysp bo wyobraz sobie takiego 106 ktory robi rampage kolejny raz.

 

Ja bym dal MTF jako klase. Pamietajcie ze w orginalnym CB MTF potrafi zamknąć 173 w tej klatce i odnosi go do jego przechowalni. Tutaj mozna by zrobic podobnie. MTF oprocz zabezpieczenia SCP takich jak 173,106 itp. Mieli by za zadanie szukac klasy D jak w orginalce. Tylko dac im zakaz sprintowania jak w grze bo w sumie RP ze nie bedziesz biegl z pelnym ekwipunku (kilogramy xd) tyle co D bez.

 

Mam jeszcze troche pomyslow ale nie mam zbytnio czasu bo pisze to na telefonie w busie ;P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym zrobił tak, że SCP to AI a Klasa D, Naukowcy i MTF to gracze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie jak tak teraz myślę, to rzeczywiście MTF jako gracz byłoby lepszą opcją. Nie wyobrażam sobie sytuacji, w której AI eskortuje graczy naukowców pomyślnie. Byłoby to piekło skryptów.

 

Jak już taki MTF ma powstać, to dobrze wyjustowany. Niezbyt szybki, pojawiałby się na zewnątrz i musiałby ogarnąć ten cały bajzel w placówce (elektropagnetyczne drzwi, łapanie lub też skuteczne niszczenie SCP, ewakuacja personelu).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osobiście bym wyobrażał to sobie jako serwer roleplay. każdy ma swoją rolę, i ma ją odgrywać, i wszystkie klasy są zajęte przez graczy, bez AI. Lecz gracze mieli by postacie z własnymi życiorysami, statystykami itp. A co do samej ewakuacji scp i klasa d mogła by doprowadzić do sytuacji z gry, czyli awarii ośrodka, co umożliwiło by im ucieczkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak najbardziej za, osobiście zgłaszam się na ochotnika jako iż już mam dość spore doświadczenie w Role Play'ingu

 

Pytanie:

Serwerów takich będzie kilka czy tylko jeden? Bo coś czuje ze będzie trochę więcej osób z doświadczeniem w RP i zapałem do gry niż 12 osób.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Exotic187Serwer byłby dla zaufanych graczy tylko,więc wątpie...max 2 serwery.Co do pomysłu jestem za daniem SCP jako AI i MTF,D i Naukowców dla graczy oraz lekko zmniejszyć jasność mapy dla klimatu(jak się da) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomysł na tyle ciekawy że nawet może wrócił bym do grania w Breach'a. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Breach... Kiedy ujrzałem ten tryb w Steam Workshopie to się podjarałem. Szybko wszedłem na jakiś serwer, by ,,wytestować,, ten tryb i byłem pozytywnie zaskoczony. Potem doszły serwery strefy...

No właśnie, odkąd gram na #2 to przestałem czuć ten klimat, sam klimatyczną akcję odczułem tylko RAZ.

Duża ilość graczy, co skutkuje przeludnieniem, z czego odsetek tych graczy to osoby chodzące do podstawówki nie mające pojęcia o SCP. Irytowały mnie nazwy typu Łazarz czy Mrugacz wzięte od ,,jutuberów" (doktor plagi to akurat trafiony oficjalny tytuł).

To co Kanade zamierzasz zrobić, jestem jak najbardziej na tak, chciałbym ujrzeć tego Gmodowego breacha co ma być w jakimś stopniu straszne (Kto z was się wystraszył mocno przynajmniej raz grając w SCP:CB?) a nie jakąś strzelankę z MTF NTF jeżdżących kraboburgerami.

 

Ps: Azus nie zajmuj się tłumaczeniami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogólnie rzecz ujmując pomysł jest naprawdę genialny. Myślę, że swojej strony mógłbym tu niewiele dodać więc zadam parę pytań.

1.Zważywszy na ilość graczy, którą chcecie umieścić na jednym serwerze, to ile chcecie tych serwerów odpalić? Zaufanych jest naprawdę sporo.

2.Jeszcze nie wiedziałem inteligentnej AI w Gmod-dzie. Jak zamierzacie takową zrobić?

3.Obecne serwery nie są robione dla .... klimatu. Są to masówki mające na celu pomieszczenie ogromnej ilości graczy. Ambicje są zawsze wspaniałe. Pytanie czy twoje nie spełzną na panowcach. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do pierwszego to może dwa serwery ale lepiej, żeby był jeden.

AI mógłbym spróbować zrobić przerabiając istniejące npcty z workshopa, żeby działały na wielu graczach ( większość z nich są na singleplayer ).

Co do trzeciego to zobaczymy, myślę, że  jak będą sami zaufani gracze to będzie ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

>zaufani gracze

 

Już widzę ten ból dupy o 99% innych graczy tego trybu, że się nie dostali, a grają już jakiś czas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może jakieś podanko na te serwery, aby spróbować sie dostać na white-listę? Jeżeli gracz byłby przekonujący to czemu nie. Zapobiegloby to temu przysłowiowemu bólu pupy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest Za 4x serwery jednego trybu to myślę za dużo i czemu by nie spróbować zagrać czegoś lekko odbiegającego :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sądzę, że pomysł jest całkiem dobry. Ale na twoim miejscu pomyślałbym czy nie byłoby lepiej udostępnić w tej "aktualizacji" wszystkie SCP, np 1048, 096 itd.

I popieram twoje zdanie, 50 osób na jednym serwerze naprawde psuje klimat :( Musisz tylko rozważyć czy dla ciebie liczy się szczęście użytkowników owego trybu (co wiąże się z konkurencją serwera Strefy Gier), czy liczy się dla ciebie tylko popularność i dobro tego serwera.

Na przykład uznajmy, że chcę zagrać na serwerze prywatnym, i co wtedy ? Posiadam tylko 4 rodzaje SCP (a to naprawdę ogranicza nasza zabawę) stare bronie (bez ulepszeń, które naprawdę dodają smaczek do gry) oraz popsuty Gate B (nie ukrywam, że to może być wina hosta serwera prywatnego :3).

Sam musisz zdecydować co z tym zrobisz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem na duże TAK. Dodam od siebie @Kanade że przydałoby się przyciemnić trochę mape do tego trybu oraz dodać więcej losowych dzwięków np. Komunikatów, krzyków itd. Po kilku zmianach ten serwer byłby po prostu WOW :). Takie klimaty w 101% dla mnie. Trzymam i wierzę, że się uda !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy to jest dobry pomysł z scp jako boty, ponieważ niektóre osoby grają tylko żeby być scp chyba że nie obchodzi cię rywalizacja to wtedy jest to dobry pomysł nie wiem jaką ocene dać zobaczymy jak to się rozwinię. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednak moim skromnym zdaniem powinno wyglądać to tak.:

   SCP.: (Powinno być jednak więcej SCP by było zróżnicowanie, choć nie ukrywam że takie SCP jak SCP-tank-J jednak są nie na miejscu. Na dole wypisuje SCP z serwerów #1 i #2)

SCP-049 - Skoro miał wysoką inteligencje oraz potrafił mówić to powinien być grywalną klasą (lecz mogły by być rundy gdzie respił by się jako bot) 

SCP-049-02 - Na początku rundy razem z SCP-049 powinno się pojawiać parę zombie botów ale gracze dotknięci "plagą" po rozpoczęciu już by normalnie grali jako zombie.

SCP-682 - Według filli wyjawiał wysoką inteligencję więc tak jak z SCP-049 powinien być grywalna klasą (choć tu można i nie ustawiać grywalnej klasy ponieważ jeśli to ma być "trudny" tryb to powinien być on mocno op)

SCP-035 - Jak najbardziej grywalna klasa. Jak wiemy była to maska, mogła być ona nałożona na klasę D lecz by nie psuć klimatu to nie powinien zaczynać z bronią. (Tu można się kłócić że SCP jako AI to i tak duże utrudnienie a jeszcze zabranie SCP-035 broni by bardziej pogorszyło szanse na ucieczkę Klasy D, ale polecam nie zapominać że to moja propozycja jedynie)

SCP-1048 - AI, osobiście uważam że granie "misiem" którym ciężko cokolwiek zrobić jest nudne (może uważam tak ponieważ tym nie grałem ale grając na #2 spokojnie potrafiłem wyminąć tego SCP i jeszcze zamknąć mu drzwi ponieważ zadawał bardzo małe obrażenia)

SCP-106 - O ile się nie mylę, nie jest inteligentny więc i powinien być AI. (Powinien też móc przechodzić przez takie drzwi jak są w LCZ czy Entrance Zone choć musiałoby mu zająć to trochę czasu)

SCP-457 - Tu jest kwestia sporna bo według tego co jest na filii "SCP-457 zdołał ciężko uszkodzić większą część systemu zraszaczy i fragment wtryskiwacza paliwa, który utrzymywał obiekt w formie inteligentnej" był on inteligentny tylko w pewnej formie. Raczej powinien być AI.

SCP-999 - Nie powinno być go w ogóle bo nie dość że może leczyć tylko ludzi to jest w ogóle nie przydatny.

SCP-966 - Powinien być AI i powinno ich być 2 albo 3.

SCP-079 - Oczywiście AI. W końcu to komputer

SCP-343 - Tu go w ogóle nie powinno być, w końcu potrafił sobie sam umeblowanie przynieść.

SCP-173 - AI z wgranym skryptem na to by MTF potrafił go odeskortować do klatki tak jak napisał Tehorous

  MTF.: 

Tu nie ma co pisać, samo AI

  MTF NTF.:

Osobiście bym dał tutaj graczy. Dlaczego? Ponieważ czekając na rudne jednak można się znudzić a że mtf byłoby AI to rundy trwały by trochę.

  CI.:

Tak samo jak u MTF NTF

  Naukowcy.:

Moim zdaniem naukowcy powinni dzielić się na parę klas takich jak.;

 Naukowiec główny.:

- Posiadałby kartę poziomu 4 (w końcu miał dostęp do wszystkich badań)

 Zwykły Naukowiec

- Losowo powinien dostawać kartę od poziomu 1 do 3 (Przy okazji powinna właśnie zostać dodana karta poziomu 1)

 Medyk

- Kwestia sporna czy powinien być czy nie ale jeśli już miałby być to powinien mieć kartę poziomu max.: 2 (tak samo losowo ale bez możliwości karty poziomu 3)

 Klasa D

- Zainfekowany [Skoro jest już w grze to czemu go nie użyć? Dostawałby on chorobę bez możliwości uleczenia. Przez chorobę miałby 2x mniej czasu na ucieczkę (Przyśpieszyłoby to trochę rozgrywkę)]

- Weteran (Zamiast być "lepszy" to powinien być właśnie gorszy. Gorszy stan psychiczny czy gorsze zdrowie. Jednak różnica jest między klasą d która wyleżała sobie w poprzednim więzieniu i dopiero o przyjechała a Klasą D która już trochę przeżyła. Choć tak czy siak jednak nie powinno go być ze względu na to że klasa d jeśli już przeżyła to powinna być eksterminowana)

 Możliwa by była także rada 05 (Tu bym polecałby to była klasa dla administratorów)

- Mogła by ona "wymusić" przybycie wsparcia. Choć by tego nie nadużywać miała by jakiś cooldown na to.

 

Jeśli chodzi o bronie czy nowe rzeczy to powinno być dodane "Wychylanie się na lewo i prawo" tak jak to jest w BF'ach. 

Bronie były by te nowe z serwerów #1 i #2 ale mocno osłabione.

 

Oczywiście są to moje propozycję, nie każdy musi się z tym zgadać. Jednak zmieniło by to drastycznie tryb i dodałoby to trochę takiego klimatu RP którego na breachu brakuje mocno. 

 

Pozdrawiam Troniś

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomysł dobry troniś, ale jednak bym dał MTFów jako graczy i nie byłoby takiego podziału na "klasy" jak to w breachu jest tylko były by postacie które można sobie wybrać, np. Naukowiec Dr. Maynard który respi się w specyficznie ustawionych miejscach i ma swoje własne statystyki, ekwipunek na start.


Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak napisałem. Są to tylko moje pomysły i zawsze można je zmienić. Dziś zauważyłem że paru SCP nie wpisałem. Z tymi naukowcami to dobry pomysł. Np ten cały dr.bright który może zmienić ciało bo jego duszą (o ile się nie mylę) jest w wisiorku (jakoś tak to było ze klasa d po założeniu tego gadała że nim jest) MTF jednak po namyśleniu nie powinno być ai. Pisane z telefonu więc na 100% są błędy

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minut temu, Kanade napisał:

Pomysł dobry troniś, ale jednak bym dał MTFów jako graczy i nie byłoby takiego podziału na "klasy" jak to w breachu jest tylko były by postacie które można sobie wybrać, np. Naukowiec Dr. Maynard który respi się w specyficznie ustawionych miejscach i ma swoje własne statystyki, ekwipunek na start.
 

 

Swoją drogą Maynard powinien być wrogi stosunkowo do innych naukowców czy MTF. W końcu był na usługi CI :P

 

Mi się podoba pomysł Tronisia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×