Skocz do zawartości
Akise

Balans rozgrywki, zmiany w rundach specjalnych

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, rozmyślałem nad tym w jaki sposób moglibyśmy udoskonalić oraz zbalansować rozgrywkę na serwerze i wpadłem na parę pomysłów. Będą się skupiały stricte na osobach kluczowych w rundzie, czyt. Świadek z bronią, oraz Morderca, oraz parę zmian w rundach specjalnych (wolałem napisać tutaj aby wszystko było w jednym miejscu)

Więc zacznijmy od Świadka - często zdarza się, że gracz posiadający broń średnio ogarnia tryb. Albo nie strzela wcale, albo strzela sobie w każdego kto się rusza, lub w niebo i ma gdzieś rozgrywkę. Myślałem nad tym, aby świadek po np. 6 strzałach tracił rewolwer (który potem może zebrać ponownie ze znajdziek, lub martwego świadka któremu przypadł owy item. Albo jeśli nie odda żadnego strzału przez 2 minuty - również jest on przekazywany do innego żyjącego gracza. Runda trwa 8 albo 9 minut więc myślę, że to fair (ewentualnie wyjątek może stanowić ranga >Gracz, gdzie ta zasada by nie obowiązywała, to by również zachęciło ludzi do grania i zdobycia stałego). Dodatkowo jeśli osoba która zabiła niewinnego, nie może podnieść rewolweru który upuściła. 

Czas przejść do Mordercy - Do tego zbrodniarza mam tylko jedno udoskonalenie, mianowicie mógłby on dostawać dodatkowe 2 slamy za zdobycie 3/4 znajdziek, bo szybko się "zużywają". 

Teraz rundy specjalne:

Szukajcie aż znajdziecie - 2x szybkość/częstotliwość respienia się znajdziek + tabela w rogu ekranu z liczbą zdobytych przedmiotów przy nicku każdego gracza na serwerze, lub 3 pierwszych którzy mają najwięcej znajdziek (nie nazwy w grze)

Wybuchowa rzeź - 2x szybkość gry/"przeładowywania" granatów 

Z mojej strony to tyle, zapraszam do dyskusji,
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Zacznę od Świadka z bronią, trochę słaby pomysł aby po 2 minutach albo 6 strzałach nie trafionych, ponieważ:

- Część graczy woli nikomu nie pokazywać, że ma broń i tylko zastrzelić mordercę w sytuacji gdy jest 100% pewny.

- 6 chybnych strzałów to trochę mało. Z dalekiej odległości trudno jest trafić nawet najlepszym, i niektórzy lubią postrzelać chociaż by do propów.

- Po Rdm broń ma być niedostępna dla świadka który zabił niewinnego? Pomysł zły, ponieważ jak owa osoba zabije osobę gdy zostały tylko 3 wtedy staje się ona bezbronna i zostaje mu zabicie się samemu lub czekanie na pewną śmierć.

 

Teraz morderca. Slamy za znajdźki to dobry pomysł bo 8 minut rundy i tylko 3 slamy to mało :/

 

Rundy Specjalne. Szukajcie aż znajdziecie to runda, która się szybko nudzi przez długie zbieranie znajdziek. 2x szybsze respienie się ich jest ok, tak jak tabela.

Co do wybuchowej rzezi to wszystko z nią jest w porządku. Rozgrywka jest dynamiczna czyli taka jaka powinna być. A jeszcze przyspieszyć wtedy gdy zostaną tylko 2 osoby.

 

Pozdrawiam~ Adlino

Edytowane przez Adlino
Autokorekta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Adlino napisał:

Część graczy woli nikomu nie pokazywać, że ma broń i tylko zastrzelić mordercę w sytuacji gdy jest 100% pewny.

To można zrobić tak, że wystarczy, że na dosłownie sekundę świadek wyciągnie broń i ją szybko schowa. Chodzi o to aby świadek był świadomy posiadania broni i nie marnował rundy.
 

5 minut temu, Adlino napisał:

6 chybnych strzałów to trochę mało. Z dalekiej odległości trudno jest trafić nawet najlepszym

To ile proponujesz? Wystarczy podejść bliżej a nie strzelać z daleka ;v

 

6 minut temu, Adlino napisał:

niektórzy lubią postrzelać chociaż by do propów.

¯\_(ツ)_/¯. 
W końcu wolą broni nie pokazywać czy strzelać w propy żeby morderca wiedział że mają broń?
 

 

7 minut temu, Adlino napisał:

staje się ona bezbronna i zostaje mu zabicie się samemu lub czekanie na pewną śmierć

Zasłużona kara za zabicie niewinnego poza slayem w następnej rundzie. A sytuacja z 3 osobami którą wymieniłeś zdarza się rzadko (w sensie rzadko nie wiadomo kto morduje i rdm się nie zdarzają kiedy mało osób jest przy życiu. 

 

9 minut temu, Adlino napisał:

A jeszcze przyspieszenie jej wtedy gdy zostaną tylko 2 osoby to można ją przyspieszyć.

W sumie to niezły pomysł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Liczby strzałów nie będę proponował, ale czas w jakim świadek ma oddać przynajmniej jeden strzał tak. Myślę że 4 minuty to czas w jakim powinny paść kule. (Tyle samo ile morderca dostaje efekt wewnętrznego zła)

Broń powinna wypadać z świadka kiedy nie ma u niego żadnego ruchu po czasie jednej lub dwóch minut. (Tak aby osoby nie kampiły albo dla AFK'ów)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznę od tego, że serio nie ma potrzeby komplikowania mechaniki rewolweru, gracze (w tym ja) są przyzwyczajeni do bieżącego systemu. A po za tym pomysł z maksymalną ilością strzałów jest trochę do bani- czasami potrzeba więcej strzałów, a czasem po prostu gracze lubią sobie postrzelać do beczek/skrzynek, gdy morderca "zwiedza mapę".

• Więcej slamów za znajdźki postaram się wprowadzić wkrótce.

• Co do propozycji zmian w rundach specjalnych to zmniejszenie czasu pojawiania się znajdziek podczas "szukajcie, a znajdziecie" jest już w planach.

• Odnośnie "wybuchowej rzezi" to nie ma sensu zmieniać, ani szybkości rozgrywki, ani odstępu między rzuconymi granatami- obecny stan jest odpowiadający większości graczy. Choć można byłoby wprowadzić coś dla dwóch ostatnich graczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×