Jump to content
Rzuf

Restricty...

Recommended Posts

Hejka, Wczorajsza sytuacja na surfie duscie skłoniła mnie do napisania tego tematu. Mianowicie @nonejm zablokował awp i "autolamy" do ilości 0, nie odpowiadając przez +/- 80 % trwania mapy graczom na pytania czemu nie można podnieść awp. Restrict tych broni sprawia, że cała rozgrywka staje się bardziej prostolinijna i monotonna, nie mam pojęcia dlaczego te bronie zostały zablokowane, gdyż nawet po licznych pytaniach o powód takiej bezsensownej decyzji otrzymalismy na serwerze odpowiedz "bo są restricty włączone". Gracze w większości więdzą, (lub nie :D), że preferuję skillowy sposób rozgrywki w tę grę, a restrickty tej pięknej broni(awp) do 0 sprawiają, że nie mogę grać w sposób jaki chcę, lecz w taki narzucony z góry.  

Ku woli wyjaśnienia - przez 80 % czasu byłem zajęty sprawą firmową na pulpicie zdalnym a co za tym idzie na serwerze tylko był afk 
Co do decyzji po pierwszych 4-5 rundach było 4-5 do 0 ze względu na dużą ilość zabójstw z awp. By wyrównać szansę założyłem restrikty. 

nonejm

 

Dlatego chciałem tutaj poruszyć temat restrictów. Jeden admin zablokuje snajperki do 0, inny ustali ich ilość na taką, aby jedna przypadała na 15 graczy w drużynie, a jeszcze inny w ogóle ich nie ustawi bo po co(?) Temu proponuję zniesienie przekleństwa zwanego restrictami, ponieważ do niczego one nie prowadzą, a jedynie uprzykrzają rozgrywkę, ponieważ osoby, które uwielbiają grać karabinami snajperskimi, są często zmuszone nie z własnej woli, do grania innymi brońmi. Według mnie jeżeli na mapie znajdują się ów bronie(awp, autolamy) to nie powinny być blokowane, ponieważ te bronie są tam po to, aby gracz mógł z nich korzystać, a nie po to żeby admin miał sobie kaprys i ustalał sobie ilość broni jaką chce od tak. Zanim ktoś mi tutaj zacytuję czwarty punkt regulaminu administratora, to odpowiadam na to tak, że Admin nie jest sam na serwerze i bez przesady, żeby decydował SAM o ilości snajperek/innych broni, jaką mogą posiadać gracze na danej mapie, bo tak jak wcześniej wspomniałem, jeżeli np. na takim surfie duscie jest nieskonczenie wiele sztuk AWP to po to, to jest aby gracze mogli z tej broni korzystać! A nie działać według schematu jaki ustali administrator. Ale właśnie... Jezeli gracze by mieli decydować i admin zrobilby Głosowanie... Gracze lubią trolować i np. zobaczą, że Heroes jest aktualnie na serwerze, kiedy admin zrobił glosowanie na ilość awp, to specjalnie wybierali by opcje 0 awp, tylko po to, aby ów gracz nie mógł wziąć w swe ręce swojej ukochanej broni zwanej AWP. A więc usunięcie restrictow albo inaczej "zabronienie" adminom ustalania ilości broni, bo mają takie widzimisię wydaję się być najrozsądniejsza opcją, ponieważ i tak źle kiedy admin decyduje o ilości, i tak niedobrze kiedy to gracze na serwerze mieliby decydować. Temu będzie najlepiej, jeżeli ta sprawa zostanie rozwiązana na forum.

 

Pozdrawiam, rzuf.

Edited by nonejm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam spotkałem się kiedyś z restricktowaniem awp do zera i miałem napisać podobny temat. Według mnie, jak ktoś nie potrafi grać jakąś bronią, to nie musi jej całkiem usuwać z rozgrywki, lecz może jej po prostu nie podnosić. #Protip
Jak rzuf wspomniał blokada AWP zawęża graczom pole do popisu i sprawia, że nie możemy grać w ten wspaniały tryb w pełnej krasie. Cała rozgrywka nie powinna opierać się na samopoczuciu administracji, która raz da nam grać bez ograniczeń, raz z jedną AWP, raz z dwiema. Jednak idąc tokiem rozumowania "po to są te bronie na mapie, by nimi grać" można wysunąć podobny wniosek "po to jest możliwość restrykcji broni by je blokować". Całkowite wywalenie restricktów nie jest dobre. Nie wyobrażam sobie ffa, gdy na serwerze jest 20-30 osób i wygrywająca drużyna ma możliwość kupowania autoszmat/awp w nieograniczonej ilości. Cała rozgrywka skupiałaby się na tym że 1 drużyna kampi i wcelowana jest we wszystkie wejścia natomiast 2 nie może nic zrobić. Dlatego proponowałbym ograniczenie awp 2-3 na team zależnie od ilości graczy i autoszmaty na 1 by @IceTea miał czym grać.

 

Tyle ode mnie, ale i tak z doświadczenia wiadomo, że dział propozycje i pomysły jest taką studnią bez dna, do której wrzucane są dobre rozwiązania, ale niestety "siła wykonawcza" i tak nic z tym nie zrobi ;/.

Edited by Heroes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, popieram pomysł @Rzuf'a, lecz moja propozycja jest taka, żeby dodać jakiś skrypt, który pozwalałby na posiadanie 1/2 AWP na team. Jeśli chodzi o auto-gówna, to jestem za tym, żeby była jedna sztuka na team, albo i w ogóle.

Pozdrawiam

Edited by GOD
//Edit: Poprawa estetyki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Dzięki za propozycje. Faktycznie temat ten należałoby uregulować, choćby nawet dlatego, że zamiast zrzucać ciężar blokowania broni na mapach, mogę to zrobić przy pomocy configu. Jednakże fakt pozostaje faktem, administrator może ograniczyć korzystanie z danej broni kierując się dobrem ogółu, lecz powinien o tym poinformować wszystkich graczy, zwłaszcza kiedy wprost zadają pytanie. W ogólności restrykcje broni mają na celu wyrównania nijako szans pomiędzy drużynami, co praktykujemy już od czasu source i to działa, problemem jest tylko to, że co administrator to inne restrykcje, dlatego też oto co zrobiłem.

Testowo, ponieważ nie wiem jak to się dokładnie będzie sprawdzało na top6 mapach według listy http://hlstatsx.strefagier.com.pl/hlstats.php?mode=maps&game=csgo_4fun w której skład wchodzą akurat surfy i ffa ustawiłem:

- 1 autocampa na team niezależnie od ilości graczy

- 1 awp na team gdy na serwerze jest do 20 osbów

- 2 awp na team gdy na serwerze jest przynajmniej 20 osób

 

W związku z wprowadzą zmianą, proszę was - graczy o przetestowanie czy działa to prawidłowo, oraz apel do administratorów abyście zapoznali się z treścią tego posta i z automatu nie dawali restrykcji na w/w mapach.

 

W tym miejscu chciałbym również zaznaczyć, że mimo ustawionych restrykcji poprzez config, administratorzy w dalszym ciągu mają prawo i możliwość ingerowania w liczbę broni danego typu, zachowując przy tym zdrowy rozsądek a także kierując się konkretnym powodem, a nie według widzimisię, "bo on dobrze strzela z XYZ to zablokuję do 0". Pamiętajcie, wszyscy jedziemy na jednym wózku i nie ma co ze sobą drzeć kotów /hehe/.

 

Pozdrawiam

Remzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

IMHO ja bym całkowicie zablokował autolamy, tak było na CSS i myślę, że to była dobra tradycja. Co do awp się nie wypowiadam, bo zawsze dawałem restrict na 2. 

@Heroes ma rację jeśli chodzi o restricty - limitowanie ma na celu wyrównanie szans dla przegrywającej drużyny. Wyobrażacie sobie grać dolsy gdy całe t ma awp? Bo ja nie. 

Edited by Jesus

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, Rzuf napisał:

Ku woli wyjaśnienia - przez 80 % czasu byłem zajęty sprawą firmową na pulpicie zdalnym a co za tym idzie na serwerze tylko był afk 
Co do decyzji po pierwszych 4-5 rundach było 4-5 do 0 ze względu na dużą ilość zabójstw z awp. By wyrównać szansę założyłem restrikty. 

nonejm

 

Natłok obowiązków nie przeszkadza w tym, żeby normalnie odpowiedzieć graczom na zadane pytanie zamiast odpowiadać "bo komenda została wpisana", ale tylko może mi się tak wydaje. Poza tym @nonejm nałożył byś restrikty na ak, jeśli padało by z niego dużo zabójstw?

Edited by janek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chciałem pisać posta by nie robić syfu ale jak już piszesz...
Po restriktach gra się wyrównała bez pomocy balance ani szufili. Co do mojej "odpowiedzi" była na szybko a że miałem problem z mic i musiałem jeszcze coś w miedzy czasie załatwiać tak też odpowiedziałem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Restricty wyrównują szanse? Według mnie jak są nierówne z szanse, to jest coś takiego sm_shuffle - dla niekumatych służy to do wymieszania drużyn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Rzuf napisał:

Restricty wyrównują szanse? Według mnie jak są nierówne z szanse, to jest coś takiego sm_shuffle - dla niekumatych służy to do wymieszania drużyn.

dla cwaniaków nie ma to znaczenia jak wpisują !rs....  a szufla ich zostawia w team

Share this post


Link to post
Share on other sites
51 minut temu, nonejm napisał:

dla cwaniaków nie ma to znaczenia jak wpisują !rs....  a szufla ich zostawia w team

Jakbyś chciał wiedzieć to że !rs ma wpływ na szufle, to tylko mit. @nonejm nie myl team balance, ktory jest wtedy, gdy jakaś drużyna posiada o 2 graczy więcej z sm_shuffle, które powoduje wymieszanie drużyn.

Po za tym restrikty dałeś kiedy było 2-0 dla terro, a potem gra się "wyrównała" ponieważ przeniosło mnie do CT, a nie temu, że dałeś restrikty. Także prosze nie pisz, ze zrestriktowałeś awp do 0 po to, zeby wyrównać szanse...

 

A co do restrictów, jeżeli conifg z restrictami ma zostać, to jestem za tym, aby limit na awp bez wzgledu na ilość graczy na serwerze wynosił 2. Czemu? Ponieważ to jest frustrujące, w jedej rundzie jest na serwerze 21 graczy i dwie osoby mogą mieć awp, a po chwili jest już 19 i zabiera mi awp, dzisiaj na samym surfie mai remixie padłem "ofiarą" tego configa trzy razy! I po za tym rownież uważam, że 1 awp na surfy to za mało ;[

Edited by Rzuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

dlatego ja od dawien dawna mam cfg na "bind F11 /say /restrict awp @all 2" ¯\_(ツ)_/¯

Restrict na 1 awp jest dobre na serwerze do 20 slotów.


@Rzuf nie bierzesz pod uwagę, że shuffle nie jest idealne - może zabrać wszystkich najlepszych z jednej drużyny do drugiej jak i skrobaczy dna.

Edited by Jesus

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Jesus napisał:

@Rzuf nie bierzesz pod uwagę, że shuffle nie jest idealne - może zabrać wszystkich najlepszych z jednej drużyny do drugiej jak i skrobaczy dna.

Zawsze można spamować shuffle do skutku, na pewno jest to lepsze rozwiązanie niż blokowanie jakiejś broni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, Rzuf said:

Zawsze można spamować shuffle do skutku, na pewno jest to lepsze rozwiązanie niż blokowanie jakiejś broni.

Shuffle bezpiecznie można robić TYLKO po ugranej rundzie przed rozpoczętą nową. Uwierz mi, że jak ktoś pracuje i jednocześnie musi pilnować porządku na serwerze, to to okienko 5 sekund jest naprawdę małe.

Chyba, że Ci nie przeszkadza paka w drużynie CT:i-see-what-you-did-there:

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minut temu, Jesus napisał:

Shuffle bezpiecznie można robić TYLKO po ugranej rundzie przed rozpoczętą nową. Uwierz mi, że jak ktoś pracuje i jednocześnie musi pilnować porządku na serwerze, to to okienko 5 sekund jest naprawdę małe.

@Jesus Ja dobrze o tym wiem, ze czas na shufle jest taki krótki, ale jeżeli nonejm tak bardzo chciał, żeby drużyny miały wyrównane szanse, to mógl zrestrictować wszystkie bronie, wtedy to na pewno każdy by miał równe szanse. ;-;

 

 

@Rzuf nie bawmy się w trollowanie, bo to do niczego dobrego nie prowadzi. J.

 

@Jesus To była tylko ironia, jeśli nie może ogarnąć sytuacji na serwie, to niech nie gra, a nie leci po najmniejszej lini oporu.

 

@Rzuf Dlatego proponuję wprowadzić stałe restrikcty, tak jak wcześniej pisałem...


@Jesus Przecież one już są wprowadzone x D

@Rzuf STAŁE STAŁE STAŁE STAŁE STAŁE STAŁE STAŁE STAŁE STAŁE STAŁE,
na stałą liczbę AWP (czyli 2). Czytaj kolego dokładniej :l

 

@Jesus ale przecież są już stałe, przeczytaj dokładnie post remza ;v

@Rzuf na stałą liczbę AWP (czyli 2). na stałą liczbę AWP (czyli 2). na stałą liczbę AWP (czyli 2). na stałą liczbę AWP (czyli 2). na stałą liczbę AWP (czyli 2).

 

@Jesus A dobra, umknął mi nawias :)

Edited by Rzuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak tylko napiszę, że w momencie wpisania przez admina sm_shuffle plugin po prostu losuje ze wszystkich graczy nowe teamy bez brania pod uwagę czegokolwiek. 

 

Pozdrawiam 

Remzo 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Remzo a co z tym restrictem AWP? Poprawiłbyś zgodnie z sugestią Rzuwia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...