Jump to content
Sign in to follow this  
kreciq198

Statystyczna analiza mapowa

Recommended Posts

Witam ponownie,

dziś pora na drugą i zarazem ostatnią część mojej analizy. Będą w niej przedstawione mapy oraz winratio traitorów na danej mapie wraz z prawdopodobnym powodem(zapraszam również do dyskusji na temat, wysokiego/niskiego ratio poszczególnych map i powodów tego). Oczywiście jeśli do danej drużyny traitorów trafi nazwijmy to trzech "ogarniętych" graczy, to z dużym prawdopodobieństwem wygrają oni tę/tą(?) rundę. Jednak dzieje się to na tyle rzadko,że nie uważam, aby to w znaczny sposób zmieniło przeprowadzonej przeze mnie analizy. Dodam, że zasady ze zwycięstwami były podobne i zapisywałem je jedynie jeśli na serwerze było powyżej 15osób oraz w godzinach od 14 do 22. Dane były zbierane w tych samych dniach co poprzednie tj. od 16 lipca do 13 sierpnia. W ostatecznym rozrachunku będą brały pod uwagę mapy, które miały 9 lub więcej wyników.

image.png.82a741dc1c5d3cbde0e9f7cfdab90c97.png

image.png.0399b50ecf123fcfb71f1b75d35f86a6.png

image.png.bd1d19466fbad344e3ac332a8c930ff7.png

Złotym medalem w kategorii "nie musisz potrafić grać by tu wygrać" otrzymuje mapa Cod Stalingrad(Winratio 66,67%). Osobiście nie dziwi mnie to, mapa ta charakteryzuje się banalną specyfiką. Bardzo często na schodach w tym większym budynku rozłożone są barnacle, w które innocenci wchodzą jak fast-foody w moje usta. Po czym traitorzy robią sieczkę i zazwyczaj wygrywają rundę. Bardzo skuteczne na tej mapie są również wszelkiego rodzaju headcraby, granaty, również snajperzy mają spore pole do popisu, ponieważ miejsca do snajpienia jest sporo. 

Srebrnym medalem w kategorii "nie musisz potrafić grać by tu wygrać" otrzymuje mapa MC Redux (Winratio 60%). Niby jest to tylko powiększone MC_B5 ( na którym winratio wyniosło zaledwie ok.27%), a jaka różnica. Statek i więcej miejsca daje dużo większe możliwości snajperom oraz bronią traitora na odniesienie sukcesu. Jest dodatkowe miejsce, na które należy uważać, a sam statek jest sporych rozmiarów. Dodatkowo na mapie znajduje się nether, w którym traitorzy mogą zabić i uciec bez otrzymania KOSa. Łatwo tu również kogoś zrzucić. Nie spodziewałbym się nigdy,że dodanie jednego obiektu na mapie spowoduje zmianę WR o ponad 30%.

Brązowy medalem w kategorii "nie musisz potrafić grać by tu wygrać" otrzymuje Goldenplix prizon (Winratio 51,72%). Golden jest sporą mapą, ma ogrom pułapek traitora, którymi banalnie zabić niedoświadczonych graczy bez poniesienia żadnych strat. Co więcej snajperzy mają masę miejscówek do ustawienia się i zabicia swojej ofiary, czasem ciężko zlokalizować takowego i po chwili jestesmy martwi. Może ekwipunek traitora nie jest na tej mapie jakoś super skuteczny, jednak sama charakterystyka mapy oraz pułapki wystarczą do wysokiego WR.

Przejdźmy do drugiej kategorii :

Złoty medal w kategorii "nawet tryhardy tu przegrają" otrzymuje Simple fixd (Winratio 21,27%). Zacznijmy od oczywistości, sekret, robiony przynajmniej raz na mapę, jest prosty do zrobienia, często traitorzy nie zdążą zareagować. Drugi powód niskiego winratio, samobójstwa traitorów -> upadek, troll wyskocznia, śmierć od losowego disco. Trzeci powód to jeśli nie ma kilku niezłych snajperów w drużynie to praktycznie niemożliwym jest wybicie wszystkich w tych małych pomieszczenia, ponieważ łatwo być skosowanym i miejscówki są proste do opisania na voice chacie.

Srebrny medal w kategorii "nawet tryhardy tu przegrają" otrzymuje Bunker[*] (Winratio 27,27%) oraz Minecraft B5Cała rozgrywka toczyła(NIESTETY JUŻ NIE BĘDZIE) na samej górze mapy, gdzie miejsca było strasznie mało, a traitorzy zabijali się zazwyczaj sami, również potencjalnego traitora bardzo łatwo było zauważyć. Często również umierali od śmiercionośnej windy. Chyba w tym przypadku więcej należy dodawać. Z kolei jeśli chodzi o MC_B5, brak statku w porównaniu z poprzednią mapą bardzo dużo zmienia. Mamy jedynie dwa miejsca do snajpera przy czym większość osób ogarnia na tyle,że wie skąd ten strzał mógł dojść i bardzo łatwo jest wtedy spostrzec ofiarę. Również nether nie pomaga traitorą, ponieważ jest łatwiej dostępny i nie jest tam prosto zrobić rzeź. Bronie traita również mają ograniczone użycie (dość łatwo zauważyć kto co rzucił).

Chciałbym rozpocząć dyskusję na temat innych map. Uznajmy,że dobre winratio traitorów to te (40%+).

Ja zapoczątkuję mapami z największą ilością wyników :

67thway (37,5%) - tu osobiście jestem nieco zakoczony, ponieważ myślałem, że winratio będzie "pozytywne" według mojego dobrego winratio. Spowodowane może być to tym, że mapa jest grana na tyle często, że ludzie znają już na pamięć wiele z miejscówek traitorów, również bronie takie jak headcraby, recombo, paka są tu nieskuteczne lub mało skuteczne, ponieważ mapa jest rozciągła. Jedynym miejscem rzezi traitorów bywa łącznik "wsi z miastem", gdzie często jedna osoba potrafi wygrać grę zabijając 10niewinnych, jednak dzieje się to dość rzadko.

Rooftops (33,33%) - przeważnie łatwi do zauważenia snajperzy, jeśli nie pierwsza, to któraś kolejna osoba to zauważy, często dochodzi do samobójstw traitorów -> upadek/losowe disco, gracze grający z pompą jako t mają utrudnione zadanie, ta broń nie jest tak śmiercionośna na tej mapie jak bywa na innych. 

Fastfood (40,9%) - średnia mapa dla traitorów jak wynika z danych. Skuteczna na niej jest z pewnością C4, jedna z niewielu map kiedy ta broń potrafi siać aż takie zniszczenie, Barnacle również są mocne na niej mocne np w bibliotece lub na dole gun store, nie jest to najtrudniejsza mapa do grania, również bronie na bliski dystans nie są najgorsze, więc średnie WR tej mapy mnie nie dziwi. Utrudnione zadanie na niej moim zdaniem mają snajperzy, którzy nie mają moim zdaniem zbyt wielu dobrych miejsc do polowania.

To wszystko ode mnie.

Dziękuję za poświęcony czas na przeczytanie(trochę tego było wiem) i zapraszam do dyskusji.

Pozdrawiam, Kreciq

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bunker to chyba wiadomo co tam się dzieje więc w ogóle nie powinno być go w tej analizie(imo). Na 67thway najczęsciej T przegrywa na czas bo nie potrafi używać T roomu i biegają jak dzbany między piwnicą a farmą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×